Porsche Macan, pro nějž se od jeho uvedení na trh v roce 2014 rozhodlo na 600 tisíc zákazníků z celého světa, sehrává v nabídce svého výrobce speciální roli, protože zhruba 80 procent zájemců o tento model přichází od jiné značky. Kromě toho v posledních letech setrvale roste podíl ženských zájemkyň o model Macan, který je nejvyšší napříč všemi produktovými řadami automobilky Porsche. V Číně, která je pro Macan největším trhem, činí podíl zákazníků z řad žen necelých 60 procent. Pro podzim roku 2021 si i proto Porsche připravilo decentní omlazení modelové řady Macan, které přineslo změny v designu, výbavě i technice pod kapotou. Aktuálně lze na českém trhu volit ze tří základních provedení vozu, jimiž jsou Macan, Macan S a Macan GTS. Populární model lze v jeho nejnovější podobě již objednávat s tím, že první vozy dorazí do evropských autosalonů v říjnu 2021.
Výraznější design
Porsche dále zdokonalilo vzhled svého kompaktního SUV prostřednictvím řady specifických změn. V běžném provozu je modernizovaný Macan ještě působivější díky důrazu na šířku u přepracovaných předních partií s dekorem v barvě karoserie. U nového GTS je střed čelní partie společně s dalšími prvky vyveden v černém tónu. Záď je nyní ve své spodní části zakončena markantním difuzorem. U difuzoru a na přední partie se používá nová 3D konstrukce, která je na přání k dispozici i pro nástavce prahů. Standardem pro všechna provedení jsou nyní LED světlomety se systémem PDLS (Porsche Dynamic Light System) a vnější zpětná zrcátka Sport Design. Pro nový model Macan je k dispozici celkem čtrnáct odstínů karoserie včetně nové metalické barvy Papaya a modré metalické Gentian Blue, jakožto i zelené Python pro Macan GTS s paketem GTS Sport. Porsche Exclusive Manufaktur poskytuje zákazníkům podstatně více designových možností ve formě individuálního laku, respektive laku namíchaného podle konkrétního vzorku. Standardem jsou i větší rozměry kol, kdy základem pro model Macan jsou 19″ kola, dále 20″ kola pro Macan S a 21″ kola pro Macan GTS. Celou modelovou řadu zpestřuje i sedm nových designů kol.
Dotykový povrch
Omlazení přináší výrazně vylepšený interiér s moderně a elegantně koncipovaným středovým panelem. Nový styl ovládání namísto mechanických tlačítek používá dotykové povrchy, díky nimž kokpit působí uhlazenějším dojmem. Uprostřed přehledně uspořádaného ovládacího modulu je posazená nová kratší páka voliče převodovky. Součástí standardní výbavy jsou nyní analogové hodiny nahoře na přístrojové desce. K dispozici je několik paketů koženého čalounění s možností zpestřit interiér novými barevnými akcenty v podobě kontrastního prošívání v odstínu Gentian Blue, Papaya nebo Crayon. Standardem je i nadále řada online funkcí a služeb. Ty je možné ovládat buďto pomocí hlasových příkazů, nebo systému PCM (Porsche Communication Management), jehož rozhraním je 10,9″ dotykový displej s rozlišením full HD. Porsche Macan si od modelu 911 vypůjčil nový multifunkční volant a volant GT Sport.
Sportovnější a výkonnější
Všechna tři nabízená provedení omlazené modelové řady Macan se chlubí výrazně vyšším výkonem než jejich předchůdci. Základní vstupenkou je macan s nově vyvinutým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 195 kW (265 k). Ten zvládá akceleraci z místa na 100 km/h za 6,2 sekundy a rozjede se až na 232 km/h. Verze Macan S je nyní vybavena dvojitě přeplňovanou jednotkou 2,9 litru V6, nabízející oproti předchůdci nárůst o 20 kW (26 k) na 280 kW (380 k). Vůz se tak rozjede z místa na 100 km/h za 4,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 259 km/h. Vrcholem úspěšné řady SUV je sportovní vlajková loď Macan GTS. Dvojitě přeplňovaná jednotka 2,9 litru V6 nyní nabízí maximální výkon 324 kW (440 k), což znamená nárůst o 44 kW (60 k). Provedení pyšnící se typickou odezvou a dávkováním výkonu modelů Porsche GTS akceleruje z místa na 100 km/h za 4,3 sekundy s paketem Sport Chrono a rozjede se až na 272 km/h. Všechny motory spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche a systémem pohonu všech kol Porsche Traction Management.
Optimalizovaný podvozek
Modernizované modely s označením Macan nabízejí mimo jiné širší rozsah nastavení systému zavěšení kol s vyváženým poměrem mezi maximálním pohodlím a dynamickými jízdními schopnostmi sportovního vozu. Porsche Macan je nyní ještě citlivěji a bezprostředněji reaguje na aktuální jízdní podmínky i stav vozovky a poskytuje řidiči ještě lepší zpětnou vazbu prostřednictvím volantu. Proto byla speciálně pro tento model znovu upravena charakteristika tlumičů v rámci elektronického systému PASM (Porsche Active Suspension Management), který nepřetržitě aktivně reguluje tlumicí sílu u každého z kol. Systém elektronického řízení tlumičů PASM se pro verzi Macan dodává jako výbava na přání a standardem je u verzí S a GTS.
Porsche Macan GTS se nyní ještě více odlišuje od dalších provedení standardně montovaným sportovním vzduchovým odpružením, snižujícím karoserii o deset milimetrů. Vylepšená dynamika nového GTS staví především na desetiprocentním zvýšení tuhosti vzduchového odpružení na přední nápravě, respektive patnáctiprocentním zvýšení tuhosti zadní nápravy v porovnání s předchůdcem. Dynamický potenciál vozu ještě zvyšuje na přání dodávaný paket GTS Sport s 21″ koly v designu GT se sportovními pneumatikami, systémem vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) a paketem Sport Chrono.
Porsche Macan
- Zrychlení: 0 – 100 km/h: 6,4 s
- Max. rychlost: 232 km/h
- Výkon: 195 kW
- Objem: 2,0 l Turbo
- Spotřeba: 10,7 – 10,1 l/100 km
- Hmotnost: 1845 kg
- Rozvor: 2807 mm
- Cena v základní výbavě: 1 720 000 Kč včetně DPH