Jak výrazně krize spojená s koronavirem zasáhla váš byznys?
Storyous je technologická firma, která vyvíjí software pro řízení gastroprovozů. Naši klienti jsou tedy nejzasaženější skupinou. Dle dat z našich pokladních systémů, které máme umístěné ve třech tisících gastro provozů po celé České republice, evidujeme pokles tržeb o 89 %. To je likvidační. Otevřeno má asi jen čtvrtina podniků, ostatní často ani neví, že by mohli dále i za ztížených podmínek fungovat a vydávat jídlo s sebou. Anebo netuší, jak se v této situaci dostat k zákazníkům.
Jaké nástroje využíváte k boji za minimalizaci ekonomických škod?
Urychleně vyvíjíme nástroje, které digitálně propojí restaurace a jejich zákazníky. Chceme, aby lidé mohli vyhledávat, objednávat a platit jídla s sebou online z co největšího množství restaurací. Dáváme dohromady mapu kde-se-najim.cz, kde lidé najdou podniky, které to nevzdaly a stále pro ně vaří. Pod hashtagy #kdesenajim a #zachrangastro se snažíme nabádat lidi, aby si v dnešní situaci alespoň jednou za čas objednali jídlo s sebou, a pomohli tak restauracím přežít. Na mapu dáváme všechny, o kom se dozvíme, že mají otevřeno. U některých je pak ona možnost objednat jednoduše online.
Jakými alternativami nahrazujete konzervativní postupy, které teď není možné aplikovat?
Naším posláním je digitalizovat administrativní procesy v gastroprovozech tak, aby se restauratéři mohli plně věnovat hostům. Nezávisle na krizi jsme onou alternativou, která má nahradit neefektivní staré postupy a stát se novou normou podnikání v gastronomii.
Co pozitivního si ze současné krize odnášíte?
Česká gastronomie bude současnou krizi těžce zasažená. Spousta provozů ji nepřežije a ty ostatní si budou muset velice dobře hlídat své podnikání, zásoby a finanční ukazatele. To myslím bude pozitivní změna. A věřím, že k ní Storyous ze své pozice komplexního řešení pro restaurace přispěje.