Kia Sorento je již stálicí v globální nabídce jihokorejské automobilky. První generace byla na světové trhy uvedena v roce 2002 a ta nejnovější, v pořadí čtvrtá generace, měla premiéru na jaře roku 2020. Tehdy byla odhalena verze HEV s hybridním pohonným systémem a také v provedení se vznětovým motorem. Konec léta roku 2020 pak přinesl představení modelu Sorento PHEV s plug-in hybridním pohonem, jehož prodej byl na českém trhu zahájen v první polovině roku 2021.
Kia Sorento čtvrté generace je prvním vozem značky postaveným na nové generaci podvozkové platformy Kia pro středně velká SUV. Díky novému podvozku v kombinaci s větší karoserií ve prospěch velkého zavazadlového prostoru se Sorento stává jedním z nejvšestrannějších a nejprostornějších sedmimístných SUV na trhu, a to i v provedení PHEV.
Vysoký výkon a nízké emise
Plug-in hybridní model Sorento PHEV představuje nejvýkonnější a zároveň i nejekologičtější verzi své modelové řady pro evropský trh. Srdcem jeho pohonného systému je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který sám o sobě dosahuje nejvyššího výkonu 132 kW (180 k) a točivého momentu 265 N.m. Spalovacímu motoru sekunduje vysokokapacitní lithium-iont polymerový akumulátor s kapacitou 13,8 kWh a elektromotor o výkonu 67 kW (91 k) a točivém momentu 304 N.m. Tyto komponenty pak stojí za systémovým výkonem 195 kW (265 k) a točivým momentem 350 N.m.
Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a šestistupňovou automatickou převodovkou. Toto řešení bylo možné použít díky zástavbě objemově menšího přeplňovaného motoru pod kapotou. S ohledem na zvolenou konstrukci pak Sorento PHEV umožňuje cestovat v čistě elektrickém režimu nebo kombinovat elektřinu se zátahem spalovacího motoru, kdy se točivý moment v závislosti na specifikaci vozidla a jízdních podmínkách přivádí na přední nebo všechna čtyři kola.
Velké sedmimístné SUV zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,7 s, dosahuje maximální rychlosti 193 km/h a nabízí na jedno nabití čistě elektrický dojezd až 57 km podle WLTP, ve městě pak dokonce až 70 km. S palubní nabíječkou o výkonu 3,3 kW se akumulátor z 0 na 100 % kapacity nabije z klasické domácí zásuvky (230V/16A) za více než tři hodiny (205 minut). Plug-in hybridní pohon se rovněž chlubí nejnižšími emisemi v historii modelu Sorento, pouhých 38 g/km CO2 podle WLTP, a je taktéž jedním z nejhospodárnějších vozů ve své třídě.
Atraktivní a sebejistý
Při vývoji čtvrté generace modelu Sorento se návrháři automobilky Kia inspirovali konceptem kultivované smělosti a usilovali o zachování robustního a odolného vzezření dřívějších generací tohoto SUV, kterému propůjčili o něco více rafinovanosti, elegance, a dokonce i sportovního charakteru. Karoserie s celkovou délkou 4810 mm, šířkou 1900 mm a výškou 1700 mm díky tomu přitahuje pozornost ostřejšími křivkami a zároveň zaoblenými tvary. Výsledná podoba s modernějšími geometrickými prvky a delší siluetou, markantně se snižující k zádi vozidla, působí z pohledu designu sebejistěji, vyzráleji a poutavěji než kdy dříve. Přední partie zaujmou novou interpretací charakteristické tygří masky Kia, která je nyní širší a po obou stranách nenásilně obepíná integrované světlomety. Boční proporce prodělaly jemné změny, aby se vůz opticky jevil jako delší. Záď zdobí nová vertikálně orientovaná světla, která obepínají boky karoserie.
Premiový a praktický
Intuitivně řešená a technicky zaměřená kabina je vybavena prémiovými materiály a nejmodernějším systémem palubního infotainmentu. Digitálnímu přístrojovému štítu v podobě 12,3″ displeje sekunduje 10,25″ dotykový displej palubního infotainmentu a navigace uprostřed přístrojové desky. Pokrokové uživatelské prostředí v širokoúhlém formátu zajišťuje přehledné zobrazování informací a řidič může mimo jiné sledovat stav nabití baterie a toky elektrické energie i točivého momentu od benzínového motoru v rámci celého systému.
Díky promyšlenému obestavění vnitřního prostoru dokáže Sorento PHEV nabídnout velkorysý prostor až pro sedm cestujících. Jelikož bateriový modul zásadněji nezasahuje do místa pro zavazadla, model nabízí i jeden z největších zavazadelníků v dané třídě. Se dvěma řadami nesklopených sedadel je tak k dispozici až 809 litrů objemu v případě sedmimístné verze, respektive 898 litrů u pětimístného provedení. Při plně rozložených sedadlech sedmimístné verze zbývá pro zavazadla 175 litrů.
Bezpečnost a konektivita
Kia Sorento PHEV nabízí vysokou úroveň technologických inovací. Dotykový systém infotainmentu umožňuje bezproblémové propojení s chytrými telefony prostřednictvím technologií Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici je i výkonný systém prostorového ozvučení BOSE s 12 reproduktory, který zprostředkovává všem cestujícím pohlcující zážitky při poslechu hudby, stejně tak jako systém náladového osvětlení s možností volit až ze 64 barev.
Samozřejmostí jsou vyspělé systémy Kia na podporu řízení (ADAS), které pomáhají omezit řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení. Nabízené technologie zahrnují mimo jiné systém autonomního nouzového brzdění (FCA) s rozpoznáváním chodců, cyklistů a vozidel, stejně tak jako systém FCA pro křižovatky, detekující vozidla na křižovatkách při odbočování, systém sledování slepého úhlu s asistentem pro zamezení kolizím, inteligentní asistent pro sledování rychlostních omezení nebo pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací.
Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV Exclusive
Zrychlení: 0 – 100 km/h: 8,7 s
Max. rychlost: 193 km/h
Výkon: 195 kW
Objem: 1,6 l + elektromotor
Spotřeba: 1,6 l/100 km
Hmotnost: 2015 kg
Rozvor: 2815 mm
Cena v základní výbavě: 1 319 980 Kč včetně DPH