Málokterým dárkem se trefíte do vkusu obdarovaného s naprostou jistotou. Se vzácným Kampotským pepřem ale zabodujete téměř s jistotou. Český projekt .pepper..field totiž po 5 letech fungování ukázalČeskou republikuvgastromapě světa, a to Kampotským pepřem, který předtím jen málokdo znal. Češi jsou národ pepřový a jejich dárkové sady jsou populární hlavně u firem.
„Nejsme jen firma s pepřem. Změnili jsme podobu firemních dárků vČechách,“říká spoluzakladatelka projektu Klára Dohnalová. „Když ochutnáte Kampotský pepř, většina zákazníků už se k nám vrací, protože nechtějí zpět k obyčejnému pepři. To samé funguje i u firem, které berou naše české dárkové sady jako jakousi vizitku něčeho exkluzivního a zároveň chutného a užitečného pro každodenní používání.“
Jak se podařilo českému projektu .pepper..field dobýt Evropu s Kampotským pepřem na poli b2b giftingu? „Od začátku jsme byli „dárkovací“ firmou. Uvědomujeme si, že Kampotského pepře je ve světě velmi málo, a tak k němu i přistupujeme. Lidé – a především firmy – by měly darovat udržitelné dárky, které jsou ideálně z české produkce, kvalitních materiálů a jsou něčím výjimečné. Pokud splňují principy fair trade obchodu, o to lépe. Nově rozesíláme dárky do všech zemí EU a firmám tak kromě luxusního dárku odebereme spoustu starostí s expedicí, kterou nám zajišťuje fulfillmentdistribuční centrum do celé Evropy,“ doplňuje Klára.
.pepper..field je prvním přímým dovozcem vzácného Kampotského pepře, který do ČR dováží napřímo od kambodžských farem za fair trade podmínek již od roku 2018. Pepř, který je přirovnávám po celém světě k pravému šampaňskému, je unikátní svou chutí a dodnes je .pepper..field jedinou firmou na světě, která jej vykupuje od tradičních kambodžských farem napřímo za 100% fair trade částku. Mladí Češi za něj získali v poprvé v historii ČR nejvyšší gastronomické ocenění světa – GOLDEN FORK za 1 z 14 nejlepších delikates světa.
Během prvních let začaly od .pepper..field objednávat nejprve menší firmy, které okouzlilo české sklo nebo ručně rytá dřevěná krabička, kterou firma používá. Postupem času si .pepper..field získal i velké korporace, jejich pravidelnými klienty jsou Ministerstvo zahraničních věcí a jeho úřady v Evropě, Generali, Škoda atd. Firmy se však začaly vracet, protože je to zkrátka něco, co obdarovanému udělá radost na kuchyňské lince každý den – i kdyby dotyčný vařil jen snídaňová vajíčka a večer měl čas pouze na gintonic s kuličkami pepře.
„Firmám, které se nám každý rok vrací, připravujeme pokaždé nové balíčky na míru – nejen s pepřem. Jedné stavební firmě jsme v době covidu připravovali velký balíček, kde jsme jim šili vlastní roušky s logem či od nás dostali limitovanou edici pepřového ginu. Další rok jsme firmě vyráběli grilovací edici s pepřovým pivem a jinými pepřovými delikatesami, které vyvíjíme společně s kvalitními českými značkami,“ zakončuje Klára. „Je to zkrátka nekonečno možností a chutí, které nás baví pro zákazníky objevovat každý den.“
Více na www.pepperfield.cz