kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Architektura & Design » Best of Salone 2022

Best of Salone 2022

Lee Broom
Foto: Lee Broom
Největší a zdaleka nejvýznamnější festival designu Salone del Mobile se po dvouleté pandemické pauze vrátil v plné síle. Začátkem června rozvířil italský Milán a zavedl návštěvníky i do těch nejzapadlejších koutů města. Po provizorním zářijovém ročníku, kdy prezentace značek charakterizovaly spíše skromnost a pokora, instalace opět nabraly na předpandemické síle a majestátnosti. Vybrali jsme ty nejzajímavější expozice.

Louis Vuitton

Francouzská módní značka patří ke stálicím festivalu, i když se primárně zabývá především módou. Letos Louis Vuitton slavil desetileté výročí vlastní nábytkové kolekce Objets Nomades a při té příležitosti přizval desítku nejlepších světových designérů, aby pro přední fashion brand vytvořili nový objekt, nebo dosavadní zmodernizovali. Instalaci v kultovním racionalistickém obchodním domě Garage Traversi z roku 1939 dominovalo křeslo Bulbo od Campana Brothers v nových barvách. Podobný refresh dostalo i jejich další klasické sofa Bomboca a závěsné Cocoon, které je teď k dostání v limitované edici s leopardním vzorem. Zcela novými přírůstky od Campana Brothers jsou puf Merengue z kožených lístků poskládaných do precizního větrníku a paraván Aguacate z barevných kožených provázků. Premiéru měla také sedačka a křeslo od Franka Chou, křeslo Petal od Marcel Wanders Studio a elegantní totem Lumineux z muránského skla od studia Louis Vuitton Studio.

Louis Vuitton
Foto: Louis Vuitton

Loewe

Španělský luxusní módní dům potvrdil svou pozici na trhu, když na letošním Salone del Mobile věnoval instalaci řemeslnému vyplétání proutí. Loewe vyzval španělské návrháře Idoiu Cuestu, Beléna Martíneze, Santiaga Basteira a Juana Manuela Marcillu, aby přetvořili 240 vyřazených proutěných košů ve zcela nové výtvory. Součástí projektu je také řemeslná technika corozy, starověká galicijská praxe vetkávání přírodních vláken do pláštěnek a klobouků. Charakteristické stupňovité třásně připomínají až sochařskou práci s materiálem, který hladce zapadá do rafinovaného pojetí oblečení kreativního ředitele Loewe Jonathana Andersona.

Loewe
Foto: Loewe

Cassina

​​Luxusní italská značka nábytku s více než 95letou tradicí neustále patří k těm nejprogresivnějším účastníkům přehlídky. Investuje do reedic, ale také do spolupráce s novými a mnohdy i méně známými designéry. Pro letošek se Cassina propojila s nizozemskou designérkou Lindou Freyou Tangelder ze studia Destroyers/Builders. Navrhla kolekci Soft Corners včetně modulárního pufu, který symbolizuje do sebe zapadající balvany v ručně stavěných kamenných zdech. Měkké sofa v sérii vyvažuje ocelový konferenční stolek příbuzných tvarů s praktickým skrytým úložným prostorem a téměř neviditelnými spoji.

Cassina
Foto: Cassina

Carhartt

K jednomu z nejvějších překvapení festivalu patřila prezentace americké módní firmy Carhartt. V rámci jejího projektu Work In Progress (WIP) představila spolupráci s britskou přední produktovou designérkou Faye Toogood známou svými křesly Roly Poly a Fudge. Od Carhartt převzala klasické tvary a přepracovala je do nadrozměrných uměleckých siluet. Toogood zůstala věrná vlastnímu minimalistickému přístupu a přírodním barvám a vytvořila šestidílnou kapsulovou kolekci oblečení.

Carhartt
Foto: Carhartt

Lee Broom

Britský designér osvětlení, nábytku a interiérů Lee Broom navrhl svou první kolekci osvětlení k příležitosti 15. výročí jeho studia. Výstava Divine Inspiration ihned po otevření zaznamenala fenomenální úspěch a patřila mezi nejvíce diskutované expozice letošní přehlídky. Velkým zdrojem inspirace byla pro Brooma brutalistní architektura, kterou začal vnímat už jako dítě. Designér prezentaci pojal jako šestici plynule propojených místností. Každá radikálně měnila atmosféru té předchozí a zároveň na sebe navazovaly. Člověk se setkal tváří v tvář s katedrálou, v níž zněly chorály, levitujícími svítidly, upomínajícími na antiku, i s brutalistním stropním osvětlením v paneláži. Jednoduchost a mystičnost z Broomovy instalace vytvořila nezapomenutelný zážitek, který v nekonečném moři festivalu jasně zářil jako diamant.

Lee Broom
Foto: Lee Broom

Hermès

Čtyři věže dominovaly tradičnímu prostoru ​​La Pelota na via Palermo 10, který patřil francouzské firmě Hermès. Tvary byly inspirovány historickými vodárenskými věžemi, přičemž jejich konstrukce ze dřeva a průsvitného barevného papíru vzbuzovala až nečekanou lehkost a vzdušnost rozměrné instalace. Světlo vyzařovaly zevnitř, a odhalovaly tak obrysy nejnovější kolekce domácích doplňků a nábytku francouzského designérského domu. Základ kolekce tvořilo pět textilních dek z kašmíru, jež vytvářely mozaiku jasných a třpytivých odstínů, geometrických tvarů a pruhů. Jejich vzezření připomínala vitrážová okna, což byl námět patrný i v dalších objektech Hermès pro aktuální rok – od porcelánu po nábytek.

Hermès
Foto: Hermès

Lasvit

Přední česká sklárna Lasvit patřila k jednomu z mála českých reprezentantů, kteří si dovolili prezentaci v samostatném prostoru. A ten, který zvolila značka v milánské čtvrti Tenoha, opravdu nepatřil k malým. V bývalém skladu představil sérii instalací Sanctum, které propojují mistrovství ručně foukaného křišťálu s inovativním přístupem k designu. Mezi lídry výstavy patřilo osvětlení Sluchac od ukrajinské návrhářky Victorie Yakusha, která stojí za úspěšnou značkou rukodělného nábytku a doplňků Faina. Dech brala pohyblivá skleněná skulptura A:Live od Stefana Mihailoviće, vhodná pro soukromé rezidence, a kolekce Constellations od předního amerického architekta a designéra Davida Rockwella.

Lasvit
Foto: Lasvit

Alcova

Areál výběrové výstavy Alcova patří již několik let k tomu nejlepšímu, co je na Salone k vidění. Letos se opět představila v areálu bývalé vojenské nemocnice Centro Ospedaliero Militare di Baggio, jejíž čtyři prázdné budovy samy o sobě nabízí působivou atmosféru. Za kvalitu projektu ručí kurátoři Valentina Ciuffi a Joseph Grima a jejich zkušené oko je znát. Většina vystavujících totiž nezklamala a představila skutečně zajímavé pojetí, výrobky či nápady. Mezi nejzajímavější patřila prezentace pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové a její projekt Unique Client, který zaplnil bývalou nemocniční kapli. Expozice tematizovala problematiku módy pro postižené nebo jinak znevýhodněné osoby, jimž studenti ateliéru oděvu ušili oblečení podle jejich představ přímo na míru. Monumentální byla výstava přírodních kamenů SolidNature, která uvedla spolupráci s architekty ze studia OMA a designérkou Sabine Marcelis. Ta například pro značku navrhla působivou volně stojící koupelnu pouze z růžového onyxu. Alcova byla však především líhní pro mladý nezávislý design. Umělecké duo, pohybující se mezi Vídní a Berlínem, Chmara Rosinke, ukázalo osobité pojetí mobilních kuchyní, britská designérka Lara Bohinc zase představila kolekci buclatého sochařského nábytku a americká autorka původem ze Slovenska Kickie Chudikova šokovala divokou barevností vitráží a zářivým žlutým křeslem.

Alcova
Foto: Alcova

Autor: Eva Slunečková

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky