Na začátku příběhu M&T stálo v roce 1997 rozhodnutí prostředního z bratrů, Romana, založit firmu, která by dodávala na český trh dveřní kování. Nápad zaujal nejmladšího Iva, v té době aktivního fotbalového záložníka v první české lize, který se rozhodl do firmy investovat. „Ze začátku jsme kování dováželi ze zahraničí. Špatné zkušenosti s nespolehlivými dodavateli a nevyhovující kvalitou nás však po třech letech přiměly k radikální změně – rozhodli jsme se kování vyrábět,“ říká Ivo Ulich. A výrobu rozjeli včetně vlastního autorského designu, kterého se ujal Roman. Tím se firma stala ve střední Evropě jedinou, jež sama navrhuje vlastní design a mechaniku produktů, které prodává pod značkou M&T, a zařadila se mezi špičky v oboru srovnatelné s italskými a německými výrobci. Pozitivním milníkem pak byl také vstup nejstaršího bratra Petra do firmy, který zaujal pozici provozního ředitele.
Krize jako výzva
Velká zkouška přišla s obdobím hospodářské a finanční krize, kdy se s klesajícími zakázkami projevily nedostatky v oblasti interního systémového řízení firmy a nízké orientaci na zahraniční trh. „Toto období jsme se proto rozhodli využít jako příležitost pro zapracování na vnitřních procesech a rozšíření produktového portfolia. A díky provedeným změnám jsme vyšli z krize silnější než předtím,“ dodává Ivo Ulich. Další úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat. Tím největším bylo ocenění Red Dot Design Award, které společnost získala v roce 2013 za kolekci dveřního kování MINIMAL/MAXIMAL. Ve stejném roce započala v Dobrušce stavba nové výrobní haly. Klíčovou roli v M&T hrají kvalitní materiály a plné souznění tradiční ruční výroby s nejmodernějšími technologiemi.
Kování M&T boduje v zahraničí
Významným produktem se pro M&T stal inovativní systém MAGNETIC sloužící pro ovládání dveří bez kliky, zámku i elektroniky, který firmě v roce 2020 přinesl dvě, potažmo tři prestižní mezinárodní ocenění – Double Red Dot Design Award za varianty s madlem YES! a KONZERVA 220, a Good Design Award udělované v Austrálii. V současnosti se rodinná firma kromě vývoje nových produktů soustředí na další rozšiřování zahraniční obchodní sítě. V roce 2021 expedovala kliky celkem do 51 zemí světa.
Čtvrtstoletí završené změnou
Letošní červen se pak pro společnost M&T nesl v duchu velké změny – původně společnost s ručením omezeným změnila po 25 letech svoji právní formu na akciovou společnost a vstoupila na pražskou burzu. Bratři Ulichové zkrátka vědí, že stejně jako ve sportu se ani v podnikání nesmí usínat na vavřínech. Na úspěchu je třeba neustále pracovat.