Krása každodennosti
Ikonické nástěnné hodiny, které Jasper Morrison původně navrhl v roce 2008, našly nové uplatnění u firmy HAY. Jedná se o vůbec první spolupráci mezi populární dánskou značkou nábytku a doplňků a britským designérským gigantem. Čistý, neokázalý design hodin odráží Jasperův talent vytvářet jednoduché předměty s praktickými funkcemi, které bez problémů zapadnou do šíře stylů a podob současného domova. Nám dost možná připomenou estetiku populárních nádražních hodin. Morrison je vytvořil s podobným cílem – chtěl docílit jasně srozumitelného předmětu, snadné instalace a provozu bez zbytečně hlasitého tikání.
Pohyb zastavený v čase
Ukrajinská produktová designérka a spoluzakladatelka značky NOOM Kateryna Sokolova vytvořila sochařské skleněné vázy Gutta, které vzdávají hold stejnojmenné starobylé sklářské umělecké technice. Tradice sice sahá až do dob Kyjevské Rusi 9. až 13. století, formálně je však působivá i dnes. Sokolova ji využila pro tvorbu výrazných objektů, které navozují pocit pohybu zastaveného v čase. „Ráda pracuji s živými materiály, vyzývám je a vpisuji je do současného designu z nové perspektivy. Prostřednictvím zakřivené formy váz jsem chtěla vyjádřit tajemnou sílu přírody a smysl pro rytmus. Každá váza byla ručně foukaná, což ji činí jedinečnou a krásnou ve své nedokonalosti,“ říká Sokolova. Vázy Gutta jsou u NOOM k dispozici ve třech barvách a dvou variantách, i když vzhledem k technologii výroby je každý kus neopakovatelným originálem.
Vesmír jménem Casas
Po úspěchu brazilského pavilonu, který navrhl pro EXPO 2015 a za který v témže roce obdržel cenu World Architecture Festival Award, se architekt Arthur Casas na pár let odmlčel. Letos se opět vrací na scénu u příležitosti milánského týdne designu ve spolupráci se značkou Etel. Kromě nové kolekce nábytku jsou v galerii na via Maroncelli 12 k vidění i některé jeho ikonické kusy. Cílem je představit Casovu filozofii v co možná nejbarvitější podobě a šíři, která sahá od nádobí po nábytek, od veřejných po soukromé architektonické prostory, a dokonce i projekty revitalizace měst. „Navrhnout budovu nebo židli je víceméně totéž. Čelím stejným obtížím a uplatňuji stejný princip, který vede k vyjádření stejného estetického jazyka,“ říká Casas.