Limitka s purpurovým nádechem
Kousky dřeva, které v továrně TON zbývají po výrobě židlí, mají posledních pár let jasné využití – věšák Logs. Upcyklovaný doplněk navíc v chráněné dílně HelpSoul balí do výřezů z kartonů sesbíraných po převozu židlí. Vymysleli ho designéři z berlínského studia büro famos, Hanna Litwin a Romin Heide. „Jsme velkými fanoušky dřeva, má úžasné kvality! Je skvělé na dotyk, krásně stárne, a pokud se správně získá, je šetrné k přírodě,“ tvrdí designéři. Do nabídky TON přibyl také omezený počet kusů v tmavohnědém americkém ořechu zakončeném olejováním.
Vzpomínka na léto
Řada Tutti Frutti, kterou navrhla Cordelia de Castellane, je oslavou radostí ze života a horkého léta. Proto je bohatě poseta barevným ovocem – od banánů a kiwi přes mučenku až po pitahayu. Celá kolekce se skládá z karafy, sklenice na džem a cukr spolu s proutěnými košíky zdobenými jemnými kousky ovoce, které vám spolehlivě přivolají vzpomínky na dny zalité sluncem i v třeskuté zimě. Neodolatelné nádobí Tutti Frutti z ručně foukaného skla pochází z Itálie a odráží výjimečný savoir-faire i charakter značky Dior, která je na trhu již od roku 1946.
Barevný svět pod mořem
Sklárna Ajeto se dala dohromady s mladým sklářem Františkem Jungvirtem a společně připravili kolekci, která navazuje na postmoderní styl Bořka Šípka. Legendární tvůrce stál u zrodu sklárny v Lindavě u Nového Boru v roce 1994 a zanechal po sobě mnoho inspirace. Jedné z nich se chopil Jungvirt a promítl ji do kolekce váz Underwater. Výsledkem je sochařská kolekce objektů plných barev a mimořádně působivých detailů. „Mojí inspiraci byli nejen mořští živočichové, rostliny a vodní či podvodní krajina, ale také tradice hutního tvarování skla a barevná a nespoutaná postmoderna vynikajícího sklářského výtvarníka Bořka Šípka,“ popisuje František Jungvirt, jehož díla jsou zastoupena v galeriích i soukromých sbírkách v Česku i zahraničí. Underwater je první ze série spoluprací s mladými designéry, která si klade za cíl ukázat, že Šípkův odkaz stále rezonuje v současném umění.