Architektura z keramiky
Keramika Annu Jukovou nadchla už v devíti letech, když si ji jako dítě vyzkoušela v zájmovém kroužku. Od té doby ale uteklo mnoho vody, Anna vystudovala dějiny umění a vystřídala různá zaměstnání, než se jí podařilo nalézt vlastní tvůrčí cestu a sebevědomé výtvarné vyjádření. Přestože první práce představila veřejnosti teprve v roce 2020, už rok nato vystavovala v Moskvě a Miláně, její vázy jsou používány jako dekorace v interiérech publikovaných v předních světových magazínech jako AD nebo ELLE Decoration a k dostání hned ve třech concept storech po celém Rusku – v Moskvě, Petrohradu i jejím rodném Nižním Novgorodě.
Kočičí kamarád
Vykouzlit úsměv na tváři dítěte i dospělého, a navíc pomoci opuštěným kočkám k lepšímu životu umí výrobky mladé designérky Barbory Hortové a její značky ČIČI. K minimalistickým hračkám Barboru inspiroval vlastní příběh o kocourovi z dětství, ze kterého se vyklubal spolehlivý životní parťák. Na počest Mikeše a jako oslava společného objevování světa vznikl po letech vývoje sedací vak, který dětem poskytuje pocit bezpečí a neklade meze jejich fantazii. „Přála jsem si, aby měly děti v ČIČI stejného kamaráda, jakého jsem měla já v Mikešovi. Aby si s ním mohly hrát, povídat, odpočívat na něm a cítit se s ním v bezpečí,“ říká zakladatelka značky ČIČI Barbora Hortová. Vak ČIČI Original se vyrábí v Česku ve spolupráci s rodinnou čalounickou dílnou ze severu Čech a deset procent výtěžku z prodeje putuje na podporu koček v nouzi v rámci Projektu Hope, z. s. V plánu jsou i další produkty pro děti i kočky – ani ty nesmí přece přijít zkrátka!
Promyšlené pití kávy a čaje
Na kolekci keramických stolků, váz a aromalamp Blocks navazuje designérka Adéla Bačová stejnojmenným kávovým setem. Stejně jako jeho předchůdci i tato nápojová sada balancuje na hranici mezi užitým uměním, sochařstvím a architekturou. Také tento přírůstek do rodiny Blocks charakterizuje barevnost sytě vínové, obláčkově modré, zemitě šedé nebo krystalicky bílé, vycházející z funkcionalismu a viditelný lem, který vznikne přehnutím dvou keramických plátů. Designérka ho záměrně ponechává viditelný, aby zdůraznila surovost jinak profesionální práce s keramickou hmotou a glazurou a narušila naše očekávání od minimalistického produktu.