Francouzská značka DS Automobiles se sice zrodila teprve v roce 2009 a až od roku 2015 figuruje jako samostatná prémiová značka, ale svůj původ vztahuje k jednomu z nejpokrokovějších vozů v historii motorismu. Tato značka totiž prosazuje stejné hodnoty inovací jako slavný Citroën DS.
Prvním vozem, který vznikl přímo pod taktovkou DS Automobiles a nemá žádného přímého příbuzného v řadách zástupců sesterské automobilky Citroën, se stal model DS 7 Crossback, který měl premiéru v roce 2017. Po pěti letech od svého odhalení se toto exkluzivní SUV dočkalo důkladné omlazovací kúry, jejímž výsledkem jsou zásadní změny prakticky ve všech oblastech od designu přes techniku až po samotné jméno. To nyní zní DS 7, zatímco přídomek Crossback se stal minulostí.
Ostré linie
Charakter nového DS 7 vychází z výrazných změn na přední i zadní části. Tvary jsou dynamičtější a strukturovanější při zachování dosavadní elegance. Avantgardní linii karoserie s celkovou délkou 4593,3 mm, šířkou 2098 mm a výškou 1625,2 mm doplňuje řada rafinovaných detailů.
Ostřeji řezaná nová přední část posiluje vyváženost jednotlivých prvků. Maska DS WINGS je nyní štíhlejší a u jednotlivých verzí má různé odstíny. Mřížka chladiče je rozšířena a obohacena o jemné kosočtvercové motivy a nový tvar má i přední nárazník. Ten obsahuje nová světla pro denní svícení DS Light Veil tvořená čtyřmi vertikálními vlákny s 33 diodami. Díky výjimečnému procesu výroby tato světla působí dojmem, jako by procházela barvou karoserie.
DS Pixel Led Vision 3.0 představuje zcela novou technologii hlavních světlometů, kdy každý z nich tvoří dva moduly pro potkávací světla a jeden modul pro dálková světla, který je sestaven z 84 diod. Dálková světla mají dosah až 380 metrů a při rychlostech nižších než 50 km/h dosahuje šířka paprsku 65 metrů. Funkce svícení do zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu v závislosti na úhlu natočení volantu.
Vedle předních partií se dočkaly přepracování i ty zadní, které nesou nové víko zavazadlového prostoru s výraznějšími liniemi a štíhlejší zadní LED světla, vytvářející motiv víru šupin. Dynamický charakter vozu ještě umocňuje černý lesklý odstín okenních rámů a střešních lišt spolu s novým designem litých kol.
Dokonalý přehled
Zásadní novinkou interiéru, kterou přinesla modernizace DS 7, je infotainment, do nějž je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší zcela přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje rozpoznávání hlasu. Dotykový displej s úhlopříčkou 12“ a vysokým rozlišením zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem. Je tak možné ovládat on-line navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Na uživatelsky přívětivém displeji lze zobrazovat také pohled zepředu a zezadu z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením nebo se dostat k funkci Mirror Screen. Velký digitální přístrojový panel s přizpůsobitelnými stránkami má novou grafiku a nabízí všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí.
Jízda bez omezení
Značka DS Automobiles u modelu DS 7 sází primárně na plug-in hybridní systémy. Zákazníci si mohou vybrat ze tří provedení. Základem je DS 7 E-TENSE 225, kombinující přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru s jedním elektromotorem a s pohonem kol pouze jedné nápravy. Tato verze disponuje nejvyšším systémovým výkonem 165 kW (225 k) a točivým momentem 360 N.m.
Druhým stupněm je DS 7 E-TENSE 300 4 x 4 využívající stejný spalovací motor. Kombinuje ho ale s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol. V případě této verze je nejvyšší systémový výkon 221 kW (300 k) a točivý moment 520 N.m. Vrcholem nabídky je DS 7 E-Tense 360 4 x 4, který má nejvyšší výkon 265 kW (360 k) a točivý moment 520 N.m.
V čistě elektrickém režimu jízdy může nejvýkonnější provedení absolvovat až 62 kilometrů a dvojice méně výkonných modelů zvládne bez zásahu spalovacího motoru až kolem 80 kilometrů. Všechny hybridní systémy jsou spojeny s novou baterií o kapacitě 14,2 kWh s dobou dobíjení přibližně dvě hodiny na nabíječce o výkonu 7,4 kW.
Vedle plug-in hybridních provedení figuruje v nabídce i DS 7 s pohonem předních kol přeplňovaným vznětovým motorem BlueHDi 130, poskytujícím z objemu 1,5 litru nejvyšší výkon 96 kW (130 k) a točivý moment 300 N.m. Standardem pro všechny čtyři motorizace je osmistupňová automatická převodovka.
Maximalizované bezpečí
Samozřejmostí pro prémiový model DS 7 jsou technologie, které na palubě zajišťují pohodlí a klid na nejvyšší úrovni. Systém aktivního odpružení DS Active Scan Suspension podle nerovností povrchu vozovky upravuje nastavení tlumičů na každém kole zvlášť.
Systém DS Night Vision snímá silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířete až do vzdálenosti sto metrů. Řidič dostává informace na nový digitální přístrojový panel a v případě nebezpečí se ozve i specifický varovný signál.
Bezpečnost dále zvyšuje systém DS Driver Attention Monitoring, který pomocí dvou kamer analyzuje úroveň pozornosti řidiče. První z nich kontroluje chování vozidel v jeho okolí a druhá, umístěná před řidičem na volantu, diagnostikuje směr jeho pohledu, obličej a pohyby očních víček, což se promítá do úrovně ospalosti a pozornosti. Systém DS Drive Assist s adaptivním tempomatem upravuje rychlost vozu podle před ním jedoucího vozidla a udržuje jej v pruhu, který si řidič zvolil.
DS 7 E-TENSE 360 EAT8 4×4
- Zrychlení: 0–100 km/h: 5,6 s
- Max. rychlost: 235 km/h
- Výkon: 265 kW
- Objem: 1,6 l Turbo + 2x Elektromotor
- Spotřeba: 1,8 l/100 km
- Hmotnost: 1960 kg
- Rozvor: 2738 mm
- Cena v základní výbavě: 1 880 000 korun