kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Architektura & Design » Porsche Cayenne Turbo GT: Nový sportovní hrdina

Porsche Cayenne Turbo GT: Nový sportovní hrdina

Porsche Cayenne Turbo GT
Foto: Porsche
Porsche neustále pracuje na rozšiřování své nabídky a úspěšná modelová řada Cayenne se díky tomu dočkala vrcholného provedení Turbo GT. Tento model, jehož základem je karosářské provedení s přídomkem Coupé, byl prakticky od podlahy navržen pro dosažení maximální jízdní dynamiky a požitku z řízení.

Porsche Cayenne, jehož první generaci automobilka uvedla v roce 2002, představuje zásadní milník v historii značky. Německý výrobce se od svého zrodu na přelomu čtyřicátých a padesátých let dvacátého století až do příchodu tohoto velkého SUV specializoval na silniční sportovní a GT vozy s jedním párem dveří. Dnes je Cayenne již tradiční součástí nabídky značky Porsche a představuje jednu z jejích obchodně nejúspěšnějších modelových řad.

Popularitu tohoto modelu u zákazníků velmi dobře demonstruje i pestrá paleta verzí nabízených ve dvou karosářských provedeních. Mladší z nich s označením Coupé se stala základem pro špičkový model Turbo GT, který je díky výkonu, výbavě i designu vrcholným zástupcem celé rodiny modelů Cayenne.

Nekompromisní výkon

Srdcem modelu Cayenne Turbo GT je dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4 litry s nejvyšším výkonem 471 kW (640 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 850 Nm v rozmezí 2300 až 4500 otáček za minutu. Dosavadní vrchol nabídky Cayenne Turbo Coupé má výkon a točivý moment nižší o 67 kW (90 k) a 80 Nm.

Pohonná jednotka modelu Cayenne Turbo GT je aktuálně nejvýkonnějším osmiválcem značky Porsche. Při vývoji a ladění tohoto motoru byla největší pozornost věnována klikovému mechanismu, turbodmychadlům, přímému vstřikování paliva, systému sání a chlazení. Od motoru pro Turbo Coupé se liší v řadě klíčových prvků, z nichž lze vyzdvihnout klikovou hřídel, ojnici, písty, pohon rozvodového řetězu a tlumiče torzních kmitů. V souvislosti s výrazným navýšením výkonu a točivého momentu inženýři uvedené součásti přepracovali a navrhli tak, aby spolehlivě zvládaly vyšší špičkové zatížení a vylepšenou jízdní dynamiku.

Úpravy se dotkly i rychleji řadící osmistupňové převodovky Tiptronic S a systému Porsche Traction Management (PTM). Pohon používá dodatečné kapalinové chlazení rozdělovací převodovky.

Jedinečnou výbavou modelu Cayenne Turbo GT je standardně dodávaná sportovní výfuková soustava s centrálními koncovkami výfuku. Od prostředku vozidla je výfuková soustava včetně zadního tlumiče vyrobena z lehkého titanu s mimořádnou odolností vůči tepelnému zatížení.

Porsche Cayenne Turbo GT
Foto: Porsche

Dokonalá ovladatelnost

Porsche Cayenne Turbo GT míří k zákazníkům se všemi dostupnými podvozkovými technologiemi již ve standardu. Samozřejmostí jsou sportovní pneumatiky vyvinuté speciálně pro tento model. Pasivní i aktivní komponenty podvozku prodělaly speciální kalibraci, aby byla zaručena dokonalá spolupráce všech systémů. Tuhost tříkomorového vzduchového odpružení narostla o patnáct procent a úpravu prodělala i charakteristika systému elektronického řízení tlumičů (PASM), jakožto i posilovače řízení s progresivním účinkem (Power Steering Plus) a systému řízení zadních kol.

Ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) nyní používá řídicí software vyladěný pro sportovní jízdu. Výsledkem je ještě lepší tlumení náklonů karoserie a držení stopy, stejně jako preciznější nájezdy při rychlém zdolávání zatáček. V souladu s tím podporuje systém vektorování točivého momentu PTV větší rozsah rozdělování hnací síly.

K lepšímu ovládání přispívá i zevrubně optimalizovaná přední náprava. Přední kola jsou ve srovnání s Turbo Coupé o palec širší a negativní odklon kol se zvětšil o 0,45 stupně ve prospěch lepší přilnavosti nových 22″ sportovních pneumatik Pirelli P Zero Corsa. O brzdění se starají standardně dodávané kompozitní keramické brzdy PCCB.

Podřízeno rychlosti

Porsche Cayenne Turbo GT s ještě dynamičtějšími křivkami karoserie a výhradně v podobě čtyřmístného Coupé podtrhuje mimořádnou dynamiku prostřednictvím několika neotřelých designových prvků. Mezi nejvýraznější z nich patří přední nárazník s markantní hranou spoileru a zvětšenými bočními přívody chladicího vzduchu ve prospěch jedinečné podoby při pohledu zpředu.

Boční profil zaujme linií karbonové střechy a černými lemy kolem podběhů kol v kombinaci s 22″ koly GT Design. Karbonové bočnice, montované podélně se střešním spoilerem, jsou vyhrazeny pouze provedení GT, což platí i pro adaptivní vysouvací hranu zadního spoileru, která je o 25 milimetrů větší než u modelu Turbo. Přítlak za nejvyšších rychlostí jízdy se tak zvýšil až o 40 kilogramů. Dramatickou vizáž zadních partií umocňuje výrazný panel difuzoru z uhlíkových vláken.

Porsche Cayenne Turbo GT
Foto: Porsche

Nový palubní systém

Sportovní charakter modelu Cayenne Turbo GT se promítá i do rozsáhlé standardní výbavy a rozsáhlého využití alcantary v interiéru. Standardem jsou přední sportovní sedadla, nastavitelná v osmi směrech, a dvojice sportovních sedadel vzadu. Všechna sedadla jsou ve specifickém provedení pro GT s perforovanými středovými panely z alcantary, kontrastními akcenty v barvách Neodyme nebo šedé Arctic. Jak je u sportovních vozů Porsche zvykem, věnec multifunkčního sportovního volantu je opatřen žlutým proužkem v poloze 12 hodin. V závislosti na zvolené úpravě kabiny se používají dekorativní proužky v matně černém provedení.

Společně s Turbo GT zamířila na trh nová generace systému PCM (Porsche Communication Management), která se pyšní vylepšenými schopnostmi, novým uživatelským rozhraním a novou logikou ovládání. Stejně jako dříve je systém PCM 6.0 plně kompatibilní s připojením Apple CarPlay, avšak nyní podporuje i těsnější integraci se službami Apple Music a Apple Podcasts. Systém palubního infotainmentu rovněž podporuje připojení přes Android Auto, což znamená možnost integrace všech oblíbených chytrých telefonů.

Porsche Cayenne Turbo GT

  • Zrychlení: 0–100 km/h:3,3 s 
  • Max. rychlost: 300 km/h
  • Výkon: 471 kW
  • Objem: 4,0 l V8 Biturbo
  • Spotřeba: 14,1 l/100 km
  • Hmotnost: 2295 kg
  • Rozvor: 2895 mm 
  • Cena v základní výbavě: 5 299 000 korun včetně DPH

Autor: Ondřej Pavlůsek

Galerie

Foto: Porsche

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky