Kia EV6 představuje první etapu přechodu jihokorejské značky do nové éry elektrifikace pod novým sloganem značky Movement that inspires. Kromě toho zahajuje středn- až dlouhodobou strategii, kterou je do roku 2030 zvýšit podíl akumulátorových elektromobilů (BEV), plug-in hybridů (PHEV) a hybridních elektrických vozů (HEV) Kia v celkovém prodejním mixu až na čtyřicet procent, cílové roční prodeje těchto ekologických vozidel by přitom měly činit 1,6 milionu kusů. Kia v rámci těchto cílů plánuje do roku 2030 navýšit prodeje BEV na 880 tisíc kusů a zařadit se mezi nejprodávanější značky světa. EV6 je prvním z jedenácti nových akumulátorových elektromobilů, které Kia plánuje uvést do roku 2026.
„EV6 je zhmotněním nové značky Kia. Tento vůz byl navržen tak, aby každou cestu obohatil svým výrazným designem, progresivním technickým řešením, pokrokovými technologiemi a atraktivními jízdními výkony na elektřinu,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO Kia. „EV6 rovněž stojí na počátku dlouhodobého zasazení Kia o trvale udržitelný rozvoj s cílem urychlit přechod nejen k čisté dopravě, ale i produktům, materiálům a výrobě.“
Vyvážený styl
Typická tygří maska Kia na přídi modelu EV6 dostala novou podobu pro digitální éru. Světla denního svícení tvořící součást digitální tygří tváře vozidla zaujmou elegantním moderním vzhledem a dynamickým vzorem. Přívody vzduchu pod světly opticky rozšiřují čelní partii vozu s důrazem na jeho high-tech image. Při pohledu z boku zaujme moderní, elegantní a aerodynamická silueta, inspirovaná světem crossoverů. Charakteristická křivka ubíhající podél spodní části dveří se stáčí vzhůru k blatníkům zadních kol a opticky tím prodlužuje profil vozidla. Součástí dozadu skloněného C-sloupku, zčásti takto navrženého kvůli co nejlepší aerodynamice vozu, je černý lesklý dekor, jenž opticky zvětšuje celkovou plochu prosklení. O něco výše je markantní střešní spoiler ve tvaru křídla k nasměrování vzduchu dolů ke zvýšenému spodnímu spoileru, zabudovanému nad jedinečnými skupinovými svítilnami na zádi vozidla.
Inspirující prostornost
Kia EV6 se i přes své kompaktní vnější rozměry chlubí rozvorem 2900 mm, což se odráží v interiéru s bohatou nabídkou prostoru pro posádku i její zavazadla. Jedním z nejmarkantnějších prvků je hladce začleněná zakřivená obrazovka systému palubního infotainmentu. Jednoduché tvary širokoúhlé obrazovky v kombinaci s přístrojovou deskou evokují v interiéru otevřenou atmosféru. Štíhlá, lehká a moderní relaxační sedadla jsou čalouněna moderní, opticky zajímavou a odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů. Pozornost si u modelu EV6 zaslouží bezpočet odkládacích prostor po celé kabině, jakožto i zavazadelník o objemu 520 litrů při nesklopených zadních sedadlech. Sklopením sedadel druhé řady lze prostor pro náklad zvětšit přibližně na 1300 litrů. Vůz disponuje i předním kufrem s dalšími 52 litry (provedení 2WD), respektive 20 litry (AWD).
Praktické zaměření
Kia EV6 využívá moderní sestavu technologií na podporu bezpečnosti, konektivity a palubního infotainmentu. Ta byla navržena tak, aby zvýšila bezpečnost cestování, usnadnila mobilitu a zamezila zbytečnému stresu. Špičkový systém palubního infotainmentu zahrnuje dvojici 12″ displejů. Zakřivené displeje EV6 používají TFT panel nové konstrukce a propracovanou technologii k potlačení vlivu světla. Přístrojový štít je propojen se systémem infotainmentu tak, jako by tvořil jediné těleso pod vyztuženým sklem. Obrazovka táhnoucí se od volantu napříč středem vozidla zahrnuje digitální přístrojový štít před řidičem a systém palubního infotainmentu nad středovým panelem. S paketem vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS) nabízí model EV6 bezpečnost a funkčnost na vrcholu třídy. Tyto systémy pomáhají eliminovat celou řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení a nepřetržitě chrání posádku i další účastníky silničního provozu.
Elektrické srdce
Zájemci o EV6 mohou volit z několika čistě elektrických uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi včetně vysokonapěťových akumulátorových modulů pro dlouhý dojezd s kapacitou 77,4 kWh, respektive standardní dojezd s kapacitou 58,0 kWh. Navíc mohou volit z několika úrovní výkonu, kdy pro pohon zadních kol jsou vyhrazeny elektromotory, které mají 125 kW, respektive 168 kW, zatímco verze s pohonem všech kol využívá dva elektromotory s celkovým výkonem 239 kW. Kia EV6 v provedení s pohonem zadních kol a akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh ujede v kombinovaném provozu na jedno nabití přes 510 km podle WLTP. Platforma modelu EV6 standardně podporuje 800V i 400V nabíjení bez nutnosti používat další součásti nebo adaptéry. Vozidlo lze v rychlém režimu nabít z deseti na osmdesát procent kapacity již za osmnáct minut, respektive během necelých 4,5 minuty prodloužit dojezd vozidla o 100 km u provedení s pohonem zadních kol a akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh.
Kia EV6
- Zrychlení: 0–100 km/h: 8,5 s
- Max. rychlost: 185 km/h
- Výkon: 125 kW
- Objem: Elektromotor
- Spotřeba: 166 Wh/km
- Hmotnost: 1800 kg
- Rozvor: 2900 mm
- Cena v základní výbavě: 1 180 980 korun včetně DPH
Autor: Ondřej Pavlůsek
Foto: Kia