Z opatření plynoucích ze zamezování celosvětové epidemie Covidu-19 se gastronomický průmysl vzpamatovával těžko. Zhruba deset procent všech českých restauračních zařízení bylo nuceno zavřít, propustit zaměstnance a ukončit své působení. Společnost Coloseum se během této doby potýkala s poklesem tržby až o dvě třetiny, což značně omezilo její běžný provoz a přerušilo plánované rozvojové projekty.
K italské pizze italskou kávu
Nyní se ale Coloseum chce vrátit zpět do pozice největší ryze české restauratérské sítě. Téměř třicetiletá firma se navíc rozhodla k pizzeriím, Pivovaru Národní, Občanské plovárně a velkoobchodu Pragogastro připojit i kavárenský řetězec Caffé Pascucci. „Jsme rádi, že můžeme Čechům zprostředkovat skvělý zážitek z kvalitní kávy. Věříme také v atraktivní koncept franšízové spolupráce, který je v rámci českého kavárenského trhu unikátní,“ říká majitel skupiny Coloseum Jan Mužátko. Poboček by v následujících pěti letech mělo vzniknout až padesát.
K dosažení tohoto cíle má společnosti pomoci i vstup na pražskou burzu. V období od 22. června do 12. července nabízí na pražské burze až 38% podíl akcií. Zájemci mohou investovat už od nejnižší částky 24 600 korun. Tímto způsobem se investory mohou stát i zákazníci restaurací, kteří se tak prakticky stanou spolumajiteli oblíbených podniků. „Máme ambiciózní plány, a i proto si jdeme pro peníze formou veřejné nabídky akcií. Chceme, aby i drobní investoři měli možnost podílet se na dalším rozvoji,“ dodává Mužátko. Celkově si Coloseum jde pro více než sto milionů korun.