1. Udržitelná výstavba je ekonomicky výhodnější
Vzhledem ke klimatické krizi, stále restriktivnější legislativě pro vysokoemisní investice nebo četným podpůrným programům pro developery stavící trvale udržitelným způsobem jsou investice do ekologických řešení stále více ekonomicky výhodnější.
2. Udržitelná výstavba se vyplatí z hlediska image
Vždy je snazší nabízet stavbu, která zaručuje nízké provozní náklady, je dobře propojená s dopravními tepnami města a má pro nájemce četné výhody. Udržitelné stavby jsou pro trh atraktivnější než konvenční.
3. Udržitelná výstavba umožňuje oslovit klíčové zákazníky
Ekologické stavby mají větší šanci zaujmout korporátní zákazníky. Podle studie společnosti Cushman & Wakefield jsou firmy ochotné platit vyšší nájemné jen proto, že investice má proekologickou prestiž.
4. Udržitelná výstavba znamená nižší riziko neobsazení prostor
Pandemie způsobila, že trh je pro investory náročný. Četné studie a statistické analýzy ukazují, že ekologické stavby jsou efektivní konkurenční výhodou a umožňují snížit míru neobsazenosti prostor.
5. Nám všem se vyplatí budovat lepší budoucnost
Sloganem značky Aluprof, lídra na trhu hliníkových otvorových výplní, je „Let’s build a better future“. Jako firma, která udává trendy na trhu, nastavuje nové směry a vyvíjí energeticky úsporné a pasivní produkty. Budovy využívající jejich systémy pravidelně získávají vysoká hodnocení v ekologických certifikacích.
Stavby určené pro budoucí generace by měly zohledňovat ekonomickou bilanci zisků a ztrát z dlouhodobé perspektivy. Jsme povinni jim zanechat bezpečnou budoucnost a místa k životu, která budou soběstačná, nízkouhlíková a v souladu s cíli udržitelného rozvoje.