kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Udržitelnost se stane standardní součástí obchodních vztahů, bankovnictví nebude výjimkou, říká Kateřina Špániková z Raiffeisenbank

Udržitelnost se stane standardní součástí obchodních vztahů, bankovnictví nebude výjimkou, říká Kateřina Špániková z Raiffeisenbank

Kateřina Špániková

Již nyní je naprosto evidentní, že téma udržitelnosti se stane přirozenou strategií firem. Nabízí významnou konkurenční výhodu, pokud jej firma správně integruje nejen do svého fungování, ale zejména do svých produktů a služeb. Proto našim klientům vysvětlujeme nejen jaká jsou očekávání naše, ale zejména, jak toto téma řeší úspěšné firmy a jak se vyvíjí zahraniční trhy.

Udržitelnost se postupně stane přirozenou součástí obchodních vztahů. Velké firmy si již nyní při výběru svých dodavatelů zařazují kritéria udržitelnosti a pozorujeme velkou změnu v množství a kvalitě informací, které firmy od svých dodavatelů požadují. To je zároveň riziko i příležitost pro ty, kdo pochopí, co na trhu chybí a jak díky tomu získat nové zákazníky. Kateřina Špániková, Head of ESG & Support Products v Raiffeisenbank, vysvětluje, jakou roli hrají banky v této transformaci a proč je ESG (environmentální, sociální a správní odpovědnost) pro finanční sektor tak důležitým tématem.

„Finanční sektor je pro implementaci regulací ohledně udržitelnosti strategickým pilířem. Pokud jde tedy o udržitelnost, banky jsou hnacím motorem,“ říká Špániková. „Jako klíčový hráč finančního sektoru mají banky sice povinnost implementovat a vymáhat regulace související s udržitelností, my ale svoji roli vidíme primárně jako průvodci našich klientů na této cestě, a to zejména ve vztahu k nim a k produktům udržitelného financování, protože právě zde je největší potenciální dopad,“ dodává Špániková.

Jedním z řešení pro banku je mít vlastní dedikovaný ESG tým zaměřený na podporu firem poskytováním finančních produktů a poradenství pro udržitelné, transformační a nízkouhlíkové projekty. Kromě toho Raiffeisenbank aktivně přistupuje ke vzdělávání klientů, poskytuje jim informace a nástroje, které jim pomohou lépe porozumět možnostem a výhodám spojeným s nízkouhlíkovými investicemi. Další cestou je pak přenos know-how a znalostí trhu na regionální úrovni. I díky naší mateřské bance a sesterským bankám ve skupině Raiffeisen umíme nahlédnout, jak se obdobná témata řeší v okolních zemích. To umožňuje lépe porozumět místním potřebám a příležitostem v rámci zelené tranzice.

Všechny pilíře ESG se promítají do celkového fungování bank i firem

„Stejně jako banky, implementují ESG postupně i velké firmy. Sledujeme, jak se nejen my, jako banka, ale také naši klienti postupně přesouvají od kvalitativního přístupu ke kvantitativnímu řízení ESG rizik a příležitostí, a tento přístup budou postupně vyžadovat i od svých dodavatelů,“ uzavírá Špániková.


Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky