Únorový přírůstek do portfolia bavorské automobilové ikony vzbuzuje emoce způsobem, jakým to zvládne právě jen BMW se svou německou krví spojující chladnou sílu, úroveň a nekompromisní eleganci. BMW novou pětku charakterizuje jako sportovní manažerský sedan a má pravdu. Distingova-nost jeho linií s dynamicky protaženou siluetou a výraznou přední částí je v perfektně vyváženém poměru spojena s náznakem adrenalinového drivu a vzrušení z jízdy a rozhodně nepotřebuje křičet ostře řezanými křivkami, aby upoutal pozornost.
Formální i dravý
Nové BMW řady 5 působí vyzrále, stylově a má dostatečnou dávku dynami-ky. Formální zevnějšek v každém ohledu kombinuje estetickou vyspělost s funkčností. Co do vnějších rozměrů vozu je novinka mírně větší než její předchůdce – o 36 mm delší, 6 mm širší a o 2 mm vyšší. Rozvor kol dosahuje hodnoty 2 975 mm. Výsledkem je pocit velkorysého prostoru s více místem pro hlavu a nohy, a to i na zadních sedadlech.
Nedostižná dynamika
Koncept lehké konstrukce BMW Efficient Lightweight snižuje pohoto-vostní hmotnost vozu ve srovnání s předchozí generací až o 100 kilogramů. A všichni víme, co znamená lehčí auto na silnici… Konstrukční vlastnosti ještě podporuje skutečnost, že nové BMW řady 5 je aerodynamicky nejefek-tivnějším – a dalo by se říct, že díky tomu i nejefektnějším – modelem BMW v nabídce. Vůz nabízí nedostižnou jízdní dynamiku díky prvkům jako je inteli-gentní pohon všech kol BMW xDrive nebo integrální aktivní řízení. A protože BMW 5 je manažerský sedan a manažer musí umět uvažovat ekonomicky, zájemce jistě potěší i spotřeba snížená o 12 %.
Čtyři srdce
V nabídce jsou čtyři motory – čtyř a šestiválcové motory, vznětové i zážeho-vé – s pohonem zadní nápravy nebo inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive. Systém SCR je standardem u všech vznětových verzí a od března je k dispozici také Plug-in hybridní verze. BMW 530e iPerformance vykazuje celkový výkon 185 kW/252 k a nabízí dojezd 45 kilometrů čistě na elektřinu. Všechny modely kromě BMW 520d přenášejí výkon standardně přes osmistupňovou samočinnou převodovku Steptronic se zmenšeným vnitřním třením a strategií řazení ovlivňovanou navigačními údaji.
Vizuální orientace
V interiéru zaujmou především ovládací prvky. Výjimečný zobrazovací koncept nejnovější generace systému iDrive disponuje 10,25palcovým dotykovým ovládacím displejem s o 70 % větší projekční plochou a plným rozlišením a kromě něj se inteligentní systémy vozu řídí pomocí otočného ovladače, hlasem nebo gesty BMW. Velké ovládací „dlaždice“ zobrazují obsah podkladových menu ve stále se aktualizující podobě a mohou být uspořádány podle přání uživatele. Rozsáhlé portfolio asistenčních systémů představuje další krok v cestě za automatizovaným řízením, například asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje do rychlosti až 210 km/h. Dalšími novými jízdními asistenty jsou asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent začleňující rychlostní omezení do systému automatického udržování rychlosti, pomoc při vyhýbacích manévrech, varování před vozidly přijíždějícími ze strany, varování Priority Warning, asistent jízdy v pruhu s aktivní ochra-nou před nárazem z boku. Displej Key umožňuje využívat funkce, jako je parkování na dálku, s jehož pomocí lze zaparkovat vůz i na velmi úzká parkovací místa.
Zvuk od Bower & Wilkins
Nový koncept odhlučnění interiéru s tlumicí vrstvou integrovanou do čalounění stropu a akustické vrstvy v čelním skle poskytuje ideální prostor pro vychutnání kvalit prostorového audiosystému Bowers & Wilkins Diamond s výškovými reproduktory z čistého syntetického diamantu.
Galerie
Autor: Jitka Krulcová