kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Lifestyle » Estate Lifestyle » ČAS SHECONOMY

ČAS SHECONOMY

ČAS SHECONOMY

Říká se jí tichá elita a v příštích letech bude hrát podle analytiků stále důležitější roli na trhu luxusních nemovitostí v západním světě. Řeč je o bohatých ženách, jejichž vzestup na společenském i majetkovém žebříčku výrazně urychlila pandemie covidu. A to nejen v řadách dědiček, ale formou investic a podnikatelských projektů se to týká stále více i mladých a svobodných žen. Ty dnes v investicích do prémiových realit v USA dokonce předhonily muže.

V třiadvaceti opustila práci servírky, půjčila si tisíc dolarů a založila v New Yorku malou realitní firmu. Po letech se Corcoran Group stala největší a nejznámější značkou v tamním makléřském byznysu, kterou její majitelka a investorka Barbara Corcoran prodala za 66 milionů dolarů. Další z ikon amerického realitního byznysu, Dolly Lenz, známá jako královna realit, prodává v New Yorku nemovitosti v cenách, nad nimiž se tají dech. Mezi její klienty patří hollywoodské hvězdy i saúdští princové.

I takhle vypadá nová tvář bohatství, které si všímají experti z analytických firem. Rostoucí počet žen nejen v USA, ale i dalších zemích západní civilizace přebírá otěže finančního rozhodování včetně investic do nemovitostí. Podle odhadu McKinsey&Company budou americké ženy do roku 2030 ovládat velkou část z finančních aktiv ve výši 30 miliard dolarů vlastněných americkými občany z generace baby boomers. Což je zhruba roční velikost HDP Spojených států.

A zdaleka přitom nejde jen o zkušené podnikatelky nebo šéfky společností z oblasti technologií a financí. Zhusta se k luxusním nemovitostem dostávají ženy také prostřednictvím dědictví, což je logickým důsledkem faktu, že si dle společenského úzu berou muže starších ročníků, a navíc se v průměru dožívají o šest až sedm let vyššího věku. Do tohoto ranku spadá třeba Laurene Powell Jobs, vdova po Stevu Jobsovi.

Blízkost škol a rodiny

Na vzestup sheconomy, termínu, který poprvé použila Reenita Das v roce 2007 a který vyjadřuje rostoucí ekonomický vliv žen, vsadili také autoři nejnovější analytické zprávy Trend Report ze společnosti Coldwell Banker, celosvětově působící realitní franšízové sítě. Vycházeli například z dat společnosti Wealth-X, podle které ženy s čistým jměním ve výši pěti milionů dolarů nebo více nyní vlastní 15,2 procenta luxusních nemovitostí v USA a 13,1 procenta celosvětově.

Což podle analytiků mění podobu luxusních nemovitostí jako celku. „Vidíme mimořádný vývoj v bytovém designu, který odráží měnící se dynamiku v segmentu luxusních realit,“ říká Jade Mills, prezident Jade Mills Estates, k faktu, že ženy s rozhodovací pravomocí zásadně ovlivňují to, kde a jak budou žít. Více než muži například kombinují při nákupu nemovitosti finanční zabezpečení s osobními a rodinnými výhodami, jako je blízkost škol nebo udržitelné bydlení. Kromě toho častěji upřednostňují blízkost rodiny a přátel.

Pozoruhodný je i posun, který se odehrává u mladších žen. Zatímco muži ve vyšších věkových skupinách (59 procent ve věku 35 až 64 let) stále dominují ve vlastnictví luxusních nemovitostí, u single bezdětných žen z generací mileniálů a Z je tomu naopak – ženy tvoří 54 procent majitelů luxusních realit do věku 35 let. Důvodem je nejen fakt, že mladší generace vykazuje oproti svým předchůdcům daleko vyšší procento svobodných, ale i to, že mladé ženy vnímají nemovitosti jako bezpečnou a hmatatelnou investici, která jim pomůže uchovat a rozšířit bohatství.

Pronájem místo fondů

Ke konzervativnějším investicím, k nimž patří právě nemovitostí, inklinují oproti mužům i jejich české protějšky. „Ženy častěji preferují investice, které jsou prověřené a mají dlouhodobou úspěšnost. Kladou větší důraz na bezpečnost a stabilitu a chtějí mít jistotu, že jejich investice jsou chráněny před výraznými ztrátami,“ uvádí David Neveselý ze společnosti Havel & Partners, která ve spolupráci s RSM CZ a agenturou Ipsos realizovala výzkum mezi respondenty s nadprůměrnými příjmy v rámci projektu NextŽeny.

Podle společnosti UBS, mezinárodního partnera projektu, navíc ženy stále více investují do nemovitostí prostřednictvím přímých investic. Zatímco muži se primárně zaměřují na realitní investiční fondy, ženy častěji preferují pronájem nemovitostí.

Zdání, že mladá generace začíná ovládat trh, by ovšem bylo mylné. Bez ohledu na rostoucí podíl mladších žen v segmentu amerických luxusních realit patří 95 procent, tedy naprostá většina kupců těchto aktiv, mezi sezdané. Ženy nicméně při těchto transakcích hrají klíčovou roli. Jen u 5,5 procenta dotázaných rozhodují při nákupu nemovitostí výhradně muži. Zbývajících 94,5 procenta uvedlo, že ženy se buď na rozhodování podílejí rovným dílem, nebo se přímo ujímají vedení.

Text: Andrea Votrubová


Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky