Mercedes-Benz třídy S byl ve své současné generaci světu odhalen v květnu roku 2013 a vzhledem k zavedeným životním cyklům současných modelů světových značek tedy nijak nepřekvapí, že letošní rok přinesl modernizaci této vlajkové lodi stuttgartské automobilky. Mezi její skvosty patří paleta zcela nových, velmi hospodárných motorů s řadou inovativních technických řešení pro elektrifikaci pohonného řetězce. Intelligent Drive navíc činí další krok směrem k autonomní jízdě. A v interiéru stanovuje jednička v prémiovém segmentu nová měřítka z hlediska komfortu a příjemného prostředí pro cestování.
Úsporná síla
Jedny z nejzásadnějších změn v rámci modernizace se odehrály v paletě pohonných jednotek. Ta i nadále nabídne široký výběr motorů a pyšní se několika novými řadovými šestiválci ve vznětové i zážehové verzi, jakož i novým benzinovým motorem V8 Biturbo. Z těchto nových pohonných jednotek si zmínku rozhodně zaslouží přeplňovaný vznětový řadový šestiválec o objemu 2,9 litru, který bude k dispozici v provedení S 350 d o výkonu 210 kW, zatímco v případě S 400 d je naladěn na 250 kW. Pozornost pak přitahuje i benzinový vidlicový osmiválec S 560, který je pro snížení spotřeby paliva vybaven systémem vypínání poloviny válců. Tento dvojicí turbodmychadel přeplňovaný motor disponuje výkonem 345 kW. Mercedes-Benz kromě toho připravuje hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení a dojezdem kolem 50 kilometrů při využití výhradně elektrického pohonu.
Intelligent Drive
Vrcholný model značky Mercedes-Benz činí další velký krok k autonomní jízdě a posouvá Intelligent Drive na ještě vyšší úroveň. Adaptivní tempomat Distronic a aktivní asistent řízení podporují nyní řidiče při udržování bezpečného odstupu a dělají řízení ještě komfortnější, protože oba systémy nyní automaticky přizpůsobují rychlost jízdy v zatáčkách nebo před křižovatkami. Světlomety Multibeam LED a dálková světla Ultra Range promění noc v den. Dalšími výjimečnými systémy nové třídy S jsou Road Surface Scan, předvídavé rozpoznávání nerovností vozovky, a funkce Curve, která zajišťuje naklánění vozidla do zatáčky proti odstředivé síle.
Pouze lehké retuše
V technice třídy S se modernizace odrazila poměrně výrazně, zatímco v designu se projevuje naopak poměrně nenápadně, i když se všechna provedení mohou pochlubit novou maskou chladiče. V případě verzí s šestiválcovými a osmiválcovými motory dostala maska tři dvojité lamely a svislé lišty s černou povrchovou úpravou v lesku. Sedan s dlouhým rozvorem a motorem V12 se navíc odlišuje přídavnými svislými lištami na masce chladiče s chromovanou povrchovou úpravou. Rovněž nový je přední nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu ve sportovním stylu. Na zádi zaujmou nové svítilny LED s koncovými světly krystalického vzhledu. Všechny modely obdržely nově navrženou spodní část zadního nárazníku s integrovanými, viditelnými koncovkami výfukové soustavy.
Nekompromisní smysl pro detail
Interiéru třídy S vládnou velmi kvalitní materiály. Mezi ně patří například, v závislosti na výbavě, ozdobná obložení z porézního dřeva nebo kůží čalouněné výplně dveří a panely pod bočními okny. Pro Mercedes typická je viditelná a pocitová kvalita pramenící z pečlivě zpracovaných detailů a řemeslného umění. Výrazným prvkem interiéru novinky třídy S jsou dva nové displeje panelu přístrojů s vysokým rozlišením a brilantním zobrazováním na ploše s úhlopříčkou 12,3 palce. Oba displeje vizuálně splývají pod společným krycím sklem v širokoúhlý panel sdružených přístrojů, a stávají se tak centrálním prvkem, který umocňuje horizontální uspořádání designu interiéru.
Relaxace za jízdy
Mercedes-Benz zavádí v modernizované třídě S jako světovou novinku do sériové výroby také systém řízení komfortu Energizing. Tento prvek výbavy na přání vzájemně propojuje různé komfortní systémy vozidla, například klimatizaci, dekorační osvětlení, masážní nebo parfémovací funkce, a umožňuje cestujícím sestavit si speciální nastavení pro příjemné prostředí podle nálady nebo potřeby. Cestování je díky tomu příjemnější a zvyšuje se také výkonnost i pohoda řidiče při řízení.
Autor: Ondřej Pavlůsek