Galerie Kuzebauch
Říčanova 19, 169 00 Praha 6
T: +420 233 355 246
IG/FB: Galerie Kuzebauch
Program 2024
Galerie Kuzebauch zahájila rok 2024 výstavou „V trní“ od Michaely Spružinové (*1983), která patří mezi mladou generaci vizuálních umělců s jedinečným výtvarným vyjadřováním. Akademickým školením prošla v ateliéru Sklo u Ilji Bílka na FUD v Ústí nad Labem. Práce Michaely jsou vzrušující narativními prvky, které předvádějí, zrcadlí a komunikují témata, rezonující současnou společností. Dotýkají se jich osobitou zjednodušenou formou a kresebnou zkratkou, která koření v pop artu či grotesce. Často jsou objekty výsledkem pomalého a usilovného stavění obrazu či objektu z jednotlivých ručně ze skloviny vytažených nití či jiných prvků. Právě v nich se zračí Michaelina jiskřivá ženská emocionalita a energie, která prostupuje celým jejím dílem.
Jako druhá v pořadí, na konci února 2024 bude následovat výstava „DREAMLIKE – AGAMFAHY & JANECKÝ GLASS“. Výstava představí unikátní spojení sklářského umění českého výtvarníka Martina Janeckého a francouzského uměleckého dua tatéra Lionela Fahy a jeho ženy Tal Agam.
Tato spolupráce umělců z různých oblastí přináší vznik nových forem autorského skla s výjimečným poselstvím a obsahem. Tvůrci, vycházející z punkové kultury a vlastní výtvarné historie, propojují své nezávislé kreativní myšlení v jedinečné společné tvorbě. Jejich práce překračuje hranice konvenčního a vytváří vizionářské eposy a psychedelické vize, které odkazují na sny a původní kultury.
Francouzský tatér LionelFahy, absolvent Orléanského institutu vizuálního umění, se věnoval malbě, tetování a hudbě. Jeho hravý avantgardní styl je dnes uznáván pro svůj originální osobní styl. Jeho manželka Tal Agam, absolventka South Bank University v Londýně, se věnuje zvukové tvorbě více než 20 let. Společně tvoří umělecké duo AGAMFAHY.
Martin Janecký (*1980) je světově uznávaný sklářský umělec s mistrovským ovládáním techniky horkého skla. Absolvoval sklářskou školu v Novém Boru a získal cenné zkušenosti během pobytů v zahraničí, zejména na sklářské škole Pilchuck (USA), kde zdokonalil metodu „inside sculpting“. Jeho ojedinělé plastiky, zobrazující realistické tvary lidských hlav, zvířat, lebek a dalších motivů, vznikají bez použití forem, přímo u pece ze žhavé skloviny.
Následující květnová výstava přinese pohled do tvorby mladé české umělkyně a designérky Anny Jožové (*1996), která pracuje se sklem na pomezí volného umění a designu. V roce 2023 absolvovala studium v magisterském programu v Ateliéru skla pod vedením profesora Ronyho Plesla na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.
Anna Jožová se vyznačuje touhou zkoumat a překračovat hranice skla jako tvůrčího materiálu a neustále posouvat jeho technické možnosti. Experiment je proto jedním z nejdůležitějších přístupů v její tvorbě. Anna Jožová vytváří práce, které jsou sice designovými objekty, ale její přístup k tvorbě a způsob uvažování je posouvá do oblasti volného umění.
V červenci 2024 přijde na řadu výstava Milana Krajíčka (*1977), který se zabývá uměleckou tavenou plastikou. Milan Krajíček absolvoval Střední uměleckoprůmyslovou školu sklářskou v Železném Brodě u Ronyho Plesla a Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze, ateliér skla u prof. Vladimíra Kopeckého. Momentálně působí jako pedagog a hlavní výtvarník Uměleckoprůmyslové akademie ve Světlé nad Sázavou. Cestou experimentů zdokonaluje exaktnost převedení svých představ do materiálu, spojuje inovativní technologie se svébytnou výtvarnou vizí. Poslední dobou Milan Krajíček zkoumá různé autorské techniky tvarování skla: lítí, foukání nebo tavení do formy. Výsledkem jsou unikátní objekty, které můžeme považovat za sochy ve skle.