Statement

Porsche 911 - Nová generace legendy

Porsche 911 - Nová generace legendy
8.3.2019

Porsche 911 představuje bez diskusí jeden z nejslavnějších a nejobdivovanějších sportovních automobilů světa a všech dob. Nadčasový design je po desetiletí cizelován a technika ukrytá pod důvěrně známou siluetou se neustále vyvíjí, čehož dokonalým důkazem je nejnovější generace této ikony, interně označovaná číslem 992.

Porsche 911 se ve své první generaci veřejnosti představilo na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v září roku 1963. Tehdy vlastně ještě jako Porsche 901, ale záhy se díky protestům francouzské značky Peugeot, nárokující si všechna práva na označení s nulou uprostřed, proměnilo v „děvětsetjedenáctku“. Následující desetiletí se pak nesla v duchu prakticky neustálého vývoje přinášejícího menší i větší změny. Mezi ty nejzásadnější patří premiéra zcela nové generace Porsche 911 s interním označením 992, která se odehrála koncem listopadu roku 2018 v předvečer v autosalonu v Los Angeles. Novinka má nadčasový a zároveň moderní design s nezaměnitelnou DNA značky Porsche. Její vzhled je mnohem svalnatější, zatímco zcela novému interiéru dominuje nejmodernější vybavení. Díky inteligentním ovládacím prvkům, podvozkovým systémům a inovativním asistenčním systémům se suverénní, nekompromisní dynamika klasického sportovního vozu s motorem vzadu snoubí s požadavky digitálního světa.

Čistý styl
Design karoserie umocňuje významnou generační změnu ve výkonech modelové řady 911 s interním označením 992. Přední kapota se mezi novými LED světlomety s výrazným prolisem inspiruje designem prvních generací modelové řady 911. Zádi dominuje u všech verzí výrazně širší, variabilně výsuvný zadní spoiler a na okolní plochy navazující světelný pás. Nad velkými koly s průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu se klenou výrazně širší podběhy. Verze s pohonem zadních kol přitom přebírají dosavadní šířku karoserie verzí s pohonem všech kol. V oblasti zadní nápravy jsou tak o 44 milimetrů širší. Vpředu vzrostla šířka karoserie u všech verzí o 45 milimetrů. Zapuštění elektricky výsuvných klik dveří do okolních ploch zvýrazňuje ladnost bočních linií se štíhle tvarovaným pasem. Další mezigenerační změna se dotkla i materiálů, s výjimkou předního a zadního nárazníku jsou nyní veškeré vnější panely karoserie vyrobeny z hliníku.

Nezaměnitelná identita
Zcela novému interiéru dominují čisté a rovné linie přístrojové desky se zapuštěnou elektronikou. Předlohou tohoto řešení byly devětsetjedenáctky ze 70. let. Kromě otáčkoměru s centrálním umístěním, jak je pro Porsche obvyklé, informují řidiče o vlastnostech jízdy dva tenké displeje bez rámečku. Nový 10,9 palcový centrální displej systému Porsche Communication Management, dále jen PCM, lze díky novému uspořádání ovládat rychleji a bezpečněji. Pod ním se nalézá kompaktní ovládací panel s pěti tlačítky pro přímý přístup k důležitým funkcím vozu. V oblasti digitalizace činí nová generace modelové řady 911 další krok do budoucnosti trvalou konektivitou a novými funkcemi a službami. PCM mimo jiné zahrnuje sériově dodávaný navigační systém s připojením k internetu a využíváním kolektivní inteligence a Porsche Connect Plus. Pozornost si v interiéru zaslouží i sedadla, která mají od základu novou konstrukci, snižující hmotnost vozu o tři kilogramy. Jejich nové tvarové řešení poskytuje výrazně lepší oporu v příčném směru v oblasti ramen. Vylepšen byl navíc i celkový komfort sezení, přestože je sedadlo s nepatrně tenčími sedacími plochami umístěno o pět milimetrů níž.

Moderní tradice
Nová generace přeplňovaných šestiválcových motorů boxer byla zdokonalena a s 331 kW, tedy 450 koňskými silami v prvních představených verzích 911 Carrera S a 911 Carrera 4S je ještě výkonnější než dosud a to o 22 kW, tedy 30 koní v porovnání s předchozí generací. Vylepšeným vstřikovacím procesem a novým umístěním turbodmychadel včetně chlazení stlačovaného vzduchu se zvýšila účinnost celého poháněcího ústrojí. Hnací síla je přenášena nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Obě zmíněná provedení, která jsou prvními zástupci generace 992, zůstávají při zrychlení z nuly na 100 pod hranicí čtyř sekund. Kupé s pohonem zadních kol zvládne sprint za 3,7 sekundy, zatímco model 911 Carrera 4S s pohonem všech kol za 3,6 sekundy. Oba modely jsou tak o 0,4 sekundy rychlejší než příslušné verze předchůdce – a i to je znát. S paketem Sport Chrono se navíc náskok zvýší o další 0,2 sekundy, což je přesvědčivý argument pro další investici. Nejvyšší rychlosti novinky se pohybuje na hranici 308 kilometrů v hodině u verze 911 Carrera S, respektive od dva kilometry méně u varianty s pohonem všech kol. Po přepočtu na kombinovaný cyklus EU činí spotřeba paliva u modelu 911 Carrera S příjemných 8,9 litru na 100 kilometrů a u modelu 911 Carrera 4S to je 9 litrů na 100 kilometrů.

Spojení vášně a rozumu
Porsche vyvinulo jako světovou novinku pro novou generaci modelové řady 911 režim Wet Mode, dodávaný sériově. Tato funkce rozpoznává přítomnost vody na silnici, přizpůsobí těmto podmínkám činnost asistenčních systémů a upozorní řidiče. Ten pak může aktivovat tlačítkem nebo voličem jízdních režimů na volantu z paketu Sport Chrono nastavení pro maximální bezpečnost. Rovněž sériově dodávaný výstražný a brzdný asistent rozpoznává nebezpečí kolize s pohybujícími se objekty a v případě potřeby zahájí nouzové brzdění. Poprvé v historii řady je také pro model 911 na přání nabízen asistent nočního vidění s termovizní infračervenou kamerou. Mezi další prvky výbavy na přání patří mimo jiné adaptivní tempomat s automatickým udržováním bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a funkcí Stop and Go, jakož i preventivní systém ochrany cestujících a nová funkce autonomního nouzového brzdění.

Porsche 911 Carrrera S 

Zrychlení: 0-100 km/h:3,7 s
Max. rychlost: 308 km/h
Výkon: 331 kW
Objem: 2,98 l twin turbo
Spotřeba: 8,9 l/100 km
Hmotnost: 1590 kg
Rozvor: 2450 mm
Cena v základní výbavě: 3 107 000 Kč


 

Připravil: Ondřej Pavlůsek, Foto: Porsche

Tyto stránky používají cookies. Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich používáním.