kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Promotion » Porsche: Prodej zážitků

Porsche: Prodej zážitků

Foto: Archiv Porsche Centrum Brno

Brno má už rok nové Porsche Centrum, které doplnilo dosavadní autorizovaný servis sportovních vozů Porsche o jejich prodej v moravské metropoli. Zákulisí přiblížil v rozhovoru jeho ředitel Michael Krejska.

Můžete přiblížit základní koncept nového centra?

Naše nové, loni otevřené Porsche Centrum v Brně, navazuje na koncept pražského Destination Porsche – zcela nového pojetí prodejního a servisního místa. Brněnské centrum je pak jakýsi satelit pražského a v rámci střední Evropy úplně první Porsche Centrum navržené podle nejnovějšího designu a prodejního konceptu. Pro nás představovalo velkou výzvu realizovat představy Porsche podle rodícího se „designmanuálu“ úplně poprvé v naší lokalitě. Myslím, že se nám to povedlo: layout i zónování mají své opodstatnění a atmosféra je tam celkově velmi příjemná. Dokonce k nám chodí i zákazníci, kteří právě nekupují či neservisují své auto: jsou tam různá místa, kde se mohou „zašít“ s notebookem, něco si zařídit…

Museli jste kvůli novému prostředí přeškolovat zaměstnance?

Nijak zásadně. Tým jsme rozšiřovali, protože nové centrum je o dost větší než předchozí. Zaměstnance ale školíme pravidelně – bez ohledu na to, kde působí. Každopádně otevření nového centra byla pro všechny spíše změna mentální, protože najednou mají svůj prostor zařízený úplně jinak, než na co byli zvyklí. Já jsem nastupoval do Porsche v Brně v roce 2007 jako prodejce – měli jsme k dispozici spíše jen „garáž“. Pak během působení v Ostravě v letech 2014-2017 jsem otevíral trochu jinak koncipované Porsche Servisní Centrum, a po návratu do Brna zmíněné Porsche Centrum. Změny prostředí mě tak provází prakticky celou dobu působení ve značce.

Museli jste dodržet celý manuál, nebo bylo možné některé provozy na základě zkušeností upravit?

Tyto „satelity“ jsou plánovány úplně bez kanceláří, jako čistý open space. V tom brněnském ale najdete dvě kanceláře, které vznikly na základě našich zkušeností a požadavků – víme, že ne každý zákazník chce o nákupu auta za několik milionů mluvit před ostatními. Skvělý koncept jsme si upravili k obrazu svému a výsledkem je velmi dobré řešení.

Porsche se vyznačuje mimořádnou loajalitou zákazníků a taky oblibou fanoušků, kteří nemusí být přímo zákazníky. Pro ně je určen speciální „merch“, jenž má v novém centru vyhrazeno zvláštní místo.

Máme klienty, kteří si v průběhu toho, jak vlastní auto, automaticky nakoupí každý nový přírůstek do kolekce Martini a rádi jí nosí. V nabídce jsou i méně výraznější, ale neméně oblíbené designy. Proto pak můžete vidět naše zákazníky, kteří chodí v polo tričku Porsche třeba i na jednání. Další sběratelské předměty jsou určeny pro fanoušky, kteří třeba auto ani nemají, ale kupují si vše, co má spojitost s oblíbenou značkou.

Působil jste v různých městech v České republice – liší se zákazníci podle regionální příslušnosti?

Rozhodně! V každém městě se prodávají různé typy aut, různé typy vybavení. Hrají prim kusy řekněme více okázalé, kde se ale na interiér přílišný důraz neklade, jinde zákazníci potřebují mít obojí více vyvážené. Abych byl konkrétní, tak v Brně si naši klienti potrpí na pohodlí, interiér, chtějí mít vše „vyladěné“ do detailu a v autě se cítit jako doma. Ne, že by jim bylo jedno, jak vypadá zvenku, ale důraz kladou zejména na komfort a interiér.

Foto: Archiv Porsche Centrum Brno

Máte poměrně propracovaný program prodejů ojetých aut, jak se daří tomuto segmentu?

My na ojetiny klademe extrémní důraz, protože se říká, že většina Porsche uvedených do provozu za celou dobu existence výrobního závodu dodnes jezdí – a toto tvrzení není daleko od pravdy. Ojetiny se drží v provozu, obchodují se, jak zánovná auta, tak i starší kusy, míváme v komisi i 30-40 let staré veterány. Pro nás je prodej ojetých aut zásadní. Ne každý má peníze na nové Porsche. Velkou výhodou je i program Porsche Approved, kde lze držet auta v záruce až 12 let. Výhoda tohoto programu je obrovská, představte si, že jste schopen udržet letité sportovní auto v záruce, která kryje všechny zásadní komponenty. Protože nový motor či převodovka nejsou nejlevnější. Samozřejmě, že investice do jakéhokoliv ojetého je hodná ekonomické úvahy, nemá cenu se pouštět do nějakého dobrodružství, ale smysl náš program dává velký.

Jak si stojí prodej ojetých vozů ve srovnání s novými?

Ideální by bylo mít poměr 1:1, aby každý, kdo si přijde pro nový vůz nám tu nechal svůj starý. Takový koloběh by byl ideální. Dnes si troufnu říct, že kdybychom bychom prodali polovinu z počtu prodaných nových kusů jako ojetá auta, považoval bych to za dobrý začátek.

Jací jsou zákazníci Porsche ve vztahu k servisu?

Dneska jsou obecně auta tak složitá, že auto mladší tří let není možné plně servisovat v privátní dílně. My jsme do zařízení servisu investovali desítky milionů. Školení mechaniků rovněž nejsou otázkou hodin či dní. Naši kolegové lítají do Stuttgartu minimálně na týden, mají nastavenou profesní cestu: kategorie bronzový, stříbrný a zlatý mechanik a my v Brně máme i mechaniky nejvyšší kategorie. Být kvalitním autorizovaným servisem a držet úroveň dlouhodobě, včetně vzdělání, není jednoduché. Každopádně loajalita zákazníků k servisu je velká, téměř se nestane, že by někdo po dvou letech uplynutí základní záruky začali jezdit jinam. I k prodloužení záruky dochází ve vysokých procentech, protože ti lidi si dokážou spočítat, kolik by je servis stál. Takže ta loajalita se drží. A je to oboustranně dobře nastavená dohoda.

Nemáte nouzi o lidi zejména pro technické profese?

Nedostatek kvalitních zaměstnanců pociťujeme všichni. Každý dneska chce dělat cokoliv jiného než se živit rukama – není to jen problém Porsche, ale je to napříč manuálními profesemi. Lakýrníka dnes neseženete, boj o ně je obrovský. Na druhé straně, my zde prodáváme všechny koncernové značky: VW, Škodu, Audi a lidi, kteří servisují Porsche si museli všemi koly projít a ke značce „dorůst“. Neznamená to, že by nikdo nikdy neodešel, ale být u Porsche znamená, že člověk musel manuálně, odborně i mentálně ujít dlouhou cestu – ví proč svojí práci dělá a my víme, proč ho tady máme.

Jaké auto vám za letošek udělalo radost?

Myslím, že nový Cayenne se hodně povedl – jak interiér, tak i venkovní úpravy – myslím, že má zasloužený úspěch u zákazníků. S každým modelem přichází mezi věrnými značce obava ze změny – vezměte si, že už i Cayenne dnes představuje svého druhu „klasiku“. Je na trhu 20 let a klienti jsou proto na změny citliví.  No a tato „klasika“ je velmi dobře pojednaná, jak auto, tak i elektronika a infotainment, na který je dnes kladený čím dále větší důraz a jenž je v novém Cayenne velmi kvalitně zpracovaný. Srdcovou záležitostí je pak model 911: každý kluk, kteří touží mít Porsche, prahne po modelu 911. To je naše skutečná klasika, která letos slaví už 60 let.

Foto: Archiv Porsche Centrum Brno

Zmiňoval jste dva modely vyhlášené skvělou motorizací, nicméně i Porsche nastoupilo cestu elektromobility…

Náš model Taycan je technologicky nesmírně vyspělý. Unikátně pracuje s palubním napětím a vůbec celý je technologicky trošku jinak navržený než ostatní elektrická auta, takže se s ním dá dojet opravdu velmi daleko, nebo blíže, ale zato velmi rychle… Mám vyzkoušeno, že opravdu rychlá jízda vystačí na 300 km, s lehkou nohou nebo v cruise módu, který je na určený právě na delší dojezd zvládne i 500 km.

Takže byste si dokázal představit jezdit v elektromobilu?

Upřímně, pro mě je pořád nejlepším motorem klasický V8, ale když elektroauto, tak rozhodně Taycan. Měl jsem možnost v rámci koncernu vyzkoušel všechny modely: Taycan dobře jede, dobře sedí, dobře brzdí, což už z hlediska vlastní konstrukce elektromobilů nebývá úplně pravidlem. Taycan má vše vyřešeno. Z vlastní zkušenosti tedy mohu říct, že pokud v této kategorii pořizovat elektromobil, tak rozhodně Taycan a ne z důvodu, že je zde prodáváme (smích).

A jak vidíte budoucnost elektromobility?

U značky Porsche vnímám elektromobily jako její důležitou součást. Nicméně zatímco některé značky nemají jinou možnost a elektricky poháněné vozy pro ně představují do budoucna jedinou cestu, pro Porsche je elektřina část budoucnosti. Kromě elektrických pohonů víme, že se staví i továrna na syntetická paliva, která lze využít ve spalovacích motorech. Tudíž z našeho pohledu není spalovací motor mrtvý a naopak, může se vyvíjet vesele dál. Je to součást budoucnosti značky – v jakém poměru, ještě uvidíme. Je pravděpodobné že modely SUV asi skončí – ale ve sportovních modelech je budoucnost spalovacích motorů pořád otevřená.

Připravil: Matej Šišolák

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky