kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Příchutě jsou motivací k přechodu od cigaret k alternativám

Příchutě jsou motivací k přechodu od cigaret k alternativám

Summer Hanna

Summer Hanna působí ve společnosti British American Tobacco jako ředitelka pro regulatorní záležitosti spojené s vědeckým výzkumem. BAT se snaží převést uživatele cigaret k méně škodlivým produktům, jako je zahřívaný tabák nebo nikotinové sáčky. Jak se jim to daří?

Jak se vědě v posledních letech daří přispívat ke snižování závislostí na klasických cigaretách a spalovaném tabáku?

Naše strategie, ve které pomáháme kuřákům přecházet k méně rizikovým výrobkům, obsahuje výrobky jako jsou nikotinové sáčky, zahřívaný tabák nebo elektronické cigarety. A velkou roli tam hrají příchutě, které pomáhají uživatele cigaret odklonit se od jejich spalovaného tabáku, aniž by se museli obávat, že by příchutě pro ně měly nějaký negativní dopad. Naopak, příchutě jsou motivací.

Regulátoři to však takto nevnímají, nedávno vstoupila v Evropě platnost zákazu příchutí u zahřívaného tabáku. Jak si to vysvětlujete?

Regulatorní krajina se vždy mění poměrně rychle, a to nejlepší co můžeme dělat, abychom posouvali věci skutečně dopředu, je činit rozhodnutí založená na vědeckém poznání. A o to se také v BAT snažíme – oprostit se od emocí a rozhodnutí stavět na spolehlivých datech a odpovědné diskusi. Součástí naší práce je i to, že chceme pomoci regulátorům pochopit benefity toho, když kuřáci klasických cigaret postupně přecházejí na alternativní nikotinové výrobky, které mají podle našich dat jednoznačně nižší zdravotní rizika. 

V BAT chcete do roku 2030 převést 50 milionů kuřáků směrem k alternativním nikotinovým produktům. Jak vám to zatím daří?

Ten pokrok je jasně znatelný. Každým rokem vidíme, jak se stále více našich zákazníků odklání od klasických cigaret a přechází na produkty z alternativních kategorií se sníženými zdravotními riziky – a z toho máme radost. Co se aktuálních čísel týče, nyní pochází přibližně 17 procent našich tržeb právě z alternativních kategorií.

Které zařízení z portfolia vašich alternativních výrobků jsou mezi zákazníky nejoblíbenější? Je to zahřívaný tabák, e-cigarety nebo nikotinové sáčky?

Z globálního pohledu jsou to bezpochyby elektronické cigarety. Je však pro nás zásadní přinášet na trh dostatečně širokou paletu alternativních výrobků. Kuřáci, kteří se chtějí odklonit od spalovaného tabáku, potřebují co nejvíce možností vhodných produktů, aby se jim to podařilo. Z toho vychází naše obchodní strategie – nabízet velkou šíři produktů a nechat samotné uživatele, aby si vybrali.

Když se zaměříme na zahřívaný tabák a zahřívané produkty bez obsahu tabáku, BAT představila náplně s názvem neo pro své zařízení glo, které místo tabáku obsahují rostlinu rooibos. Je to znamení, že celý tabákový průmysl se posouvá směrem od cigaret, ale i tabáku jako takového?

Nutno říct, že nikotin, který je do těchto produktů přidáván, se stále získává z tabákových rostlin.
S přihlédnutím k tomu, že dbáme na zodpovědný přístup jak k pěstitelům tabáku, tak k celému s tím spojenému dodavatelskému řetězci, element tabáku jako takového stále existuje a ani ho nelze opustit. Z pohledu spotřebitele je ale pravda, že přibývá těch, kteří mají zájem o produkty, které samy o sobě tabák neobsahují, jen z něj získaný nikotin.

V rámci strategie „Beyond Nicotine“ se zaměřujete i na úplně nové portfolio produktů, které neobsahují ani tabák, a dokonce ani nikotin. Můžete přiblížit, o co přesně tedy jde?

Máte pravdu v tom, že dochází k posunu od velmi tradičního a konzervativního byznysu postaveného na cigaretách na byznys zaměřený na nikotin jako takový. Zároveň je tu i prostor na přemýšlení o dalších produktech, které neobsahují ani nikotin, a které zároveň uživatelům plní stejné či velmi podobné potřeby, jako produkty s nikotinem. Zmíním produkt uváděný v současné době na australský trh a na trh v texaském městě Austin pod značkou RYDE. Představte si to jako něco mezi malým vitaminovým a energetickým nápojem, který zvyšuje koncentraci. Hledáme další cesty, jak rozšiřovat řadu našeho nikotinového portfolia.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky