kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Jak poznat akcie, které se stonásobně vrátí?

Jak poznat akcie, které se stonásobně vrátí?

Je mu třiatřicet let a stará se o jeden z nejúspěšnějších českých akciových fondů s několikamiliardovým majetkem. Soustředí se na akcie malých firem s velkou budoucností a přitom tvrdí, že nemá smysl se ptát, co bude zítra. Seznamte se: Mikuláš Splítek.

Nedávno mu vyšla kniha Stát se investoremkde se hned v úvodu píše o „investiční magii“, kterou v očích začátečníků vládnou burzovní velikáni jako Warren Buffett a díky níž jsou tak úspěšní. Začátečníci věří, že se jim z knih těchto velikánů nebo z osobního setkání podaří trochu té magie pochytit.

Mikuláš Splítek ze společnosti Erste Asset Management už patří mezi ty, za kterými si lidé pro tuto investiční magii chodí. V roce 2017 pod jeho vedením vznikl fond Stock Small Caps, který má nyní přes 40 tisíc klientů a majetek přes sedm miliard korun.

Stock Small Caps znamená „akcie firem s malou tržní kapitalizací“. A to je základ Mikulášovy investiční strategie. Soustředí se na firmy do 10 miliard eur z amerických a evropských burz. Co je na nich zajímavého? Tato kategorie vykazuje historicky větší výnos, než je průměr celého akciového trhu.

Nenápadní revolucionáři

Když se dnes řekne „malá firma, která má budoucnost před sebou“, většina z nás si představí budoucí Apple nebo Microsoft, tedy firmu z oblasti IT a technologií.

 „V první řadě se snažíme najít firmu, která vydělává peníze. A její úspěch může spočívat v tom, že dělá něco vcelku běžného, ale jinak než ostatní,“ říká Splítek. Jako příklad uvádí britskou Hilton Food Group, která zpracovává maso pro maloobchod. „Normálně se zpracovatelé masa snaží dodávat všem potenciálním zákazníkům, ale Hilton Food Group na to šel úplně opačně. Napojili se na jednoho maloobchodníka, vybudovali zpracovatelský závod přímo u jeho distribučního centra a tak se propojili s jeho logistickou sítí. Díky téhle strategii neztratil Hilton Food Group od svého vzniku ani jediný kontrakt. Roste se svým retailerem,“ vysvětluje Mikuláš Splítek.

Jak poznat investice, které se stokrát vrátí

„Nejlepším způsobem, jak vydělat na burze, je najít skvělou firmu a vydržet nedělat nic,“ říká Splítek. Co myslí tím nedělat nic?

„V 70. letech napsal slavný investiční analytik Thomas Phelps knihu 100 to 1, kde analyzoval 360 firem, které v předchozích 40 letech přinesly svým akcionářům více než stonásobné zhodnocení. Většinou k tomu potřebovaly aspoň 20 let. Ale v každém roce z oněch 40 let, na něž se Phelps ve své knize zaměřil, se taková firma objevila. Vtip je v tom umět takovou firmu rozpoznat, koupit její akcie a držet je, i když se jí třeba rok nebo dva nebude dařit.“

Kde ale vzít jistotu, že jste vybrali tu správnou firmu? Mikuláš Splítek cestuje po konferencích po celém světě, aby se mohl osobně setkat s klíčovými představiteli firem, které ho jako investora zajímají. „Vystudoval jsem psychologii, což mi možná dává oproti konkurentům jistou výhodu. Na těch konferencích má totiž člověk příležitost ohodnotit nejen byznys plán firmy, ale i charakterové vlastnosti jejího finančního či generálního ředitele. Vyčíst, jaká je jejich motivace,“ vysvětluje Mikuláš Splítek.

To jej zčásti zbavuje obav z ekonomického propadu, před nímž varují ekonomové. „Přestaňte se ptát, co se stane zítra, a začněte se ptát, jakou to má hodnotu dnes. Hledáme firmy, které jsou už dnes něčím zajímavé a zdravé a vedou je lidé, kteří jsou schopní a čestní. Takové ekonomický propad přečkají a porostou dál. Vzpomeňte si na Thomase Phelpse a jeho seznam společností, které se stonásobně vyplatily, navzdory krizím,“ uzavírá Mikuláš Splítek. 

Zdroj/foto: Se souhlasem společnosti Erste

Autor: Milan Novější

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky