kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Jana Vocetková: Design potřebuje tvůrčí svobodu

Jana Vocetková: Design potřebuje tvůrčí svobodu

Zdroj/foto: Ondřej Pýcha
DC 616 je významným distributorem nejznámějších značek koupelnového designu. Pro český a slovenský trh zastupuje CEA Design, TUBES radiatori, Bongio, Falper, Flaminia, Mutina a další špičkové italské výrobce. Studio se už 25 let zasazuje o popularizaci prémiového italského designu. Sama výkonná ředitelka Jana Vocetková byla za propagaci made in Italy oceněna udělením Řádu italské hvězdy hodnosti rytíř.

Jaká je filozofie vaší společnosti DC616?  

Filozofie firmy je zakódovaná už přímo v našem názvu Design Club. Jsme klub, který se zabývá designem. Pokud se budeme bavit o nějaké podstatě či definici slova klub, tak pro mě osobně je to místo, které si sami vyberete, protože tam chcete chodit a protože vás zajímá. V našem případě tedy vždy usilujeme o to, aby se v klubu DC616 cítili dobře všichni, my sami, kteří sem chodíme do práce, naši obchodní partneři a v neposlední řadě samozřejmě klienti. Mimo jiné se v našem design clubu potkává mnoho zajímavých architektů, designérů a profesionálů z různých oborů a i výrobců. Všechny spojuje to, že vyrábějí, navrhují nebo mají zájem o krásné a vkusné věci. Stručně řečeno – filozofií firmy je design sám o sobě, který ale děláme tak zvaně klubovým způsobem.

Co považujete za nejdůležitější při jednání s klientem? 

Každého klienta vnímáme jako individuální osobnost s výjimečnými požadavky, které jsme ochotni a nápomocni splnit. Na nikoho nevyvíjíme nátlak. Máme radost, když s námi lidé spolupracují, protože sami chtějí. Jde nám primárně o to, aby spolupráce bavila, v tom nejideálnějším případě, všechny strany.

Které značky z vašeho portfolia prodáváte nejraději? 

Já osobně nejraději ze všeho prodávám fantastické designové radiátory TUBES. Moc mě baví také tvarově jednoduchá, ale o to krásnější keramika FLAMINIA, která může být nejen klasicky bílá, ale i barevná. Vodovodní baterie BONGIO, jedná se o historickou rodinnou značku, která dbá nejen na design, ale především na kvalitu. Mých oblíbených značek, které klientům ráda doporučuji, je opravdu mnoho, ráda bych jich ale ještě pár zmínila, například značku CEA Design. Ta vyrábí technologicky vyspělé nerezové baterie s nadčasovými minimalistickými tvary, koupelnové vybavení od firmy FALPER, ale i ANTONIO LUPI nebo AGAPE. Každá z těchto firem má svůj nezaměnitelný charakter a je jasně rozpoznatelná na první pohled. Většina z brandů pochází z Itálie, tak je pro ně typické, že se jedná o rodinné firmy, které se ke své značce chovají jako k rodinnému odkazu, a to se mi moc líbí.

Pracujete v oboru již více než dvacet pět let, stále vás práce naplňuje?

Ano, dokonce víc a víc. Pokud obchodujete s nějakou firmou tak dlouho, v mém případě tedy přes pětadvacet let, už vás nezdržují tak zvané podružné věci. Osvojíte si principy a přesně víte, kdo a co ve které fabrice dělá, kdo vám pomůže s marketingem nebo kdo je perfektní technik. Myslím, že každá dobrá spolupráce začíná tam, kde oslovujete většinu lidí ve fabrice křestním jménem. Provoz vás pak tolik nezatíží a můžete se více zabývat rozvojovými věcmi. 

Co podle vás vaše firma přináší společnosti?

Pomáháme vytvářet krásné prostředí pro život. Prodáváme nejen hezké, ale také kvalitní produkty. Spolupracujeme s nejlepšími architekty v zemi. Přirozeně navazujeme na práci architektů, kterým pomáháme zhmotnit jejich vizi do konkrétní podoby. Máme nadané designéry, kteří tvoří interiéry buď podle návrhu architekta, anebo přímo podle konkrétní představy a přání klienta. Snažíme se o to, aby každý prostor, který vytvoříme, byl ozdobou domova.

Každý z nás se těšil na to, až se budeme moci opět setkávat, pořádáte pro klienty i nějaké speciálně akce? 

Určitě, rádi a často pořádáme společenské akce, které ale mají vždy nějaký přesah do oblasti designu, umění a módy. Snažíme se, aby každá z nich byla tak trochu nejlepší párty ve městě (směje se). Usilujeme o to, vytvořit inspirativní prostředí, které je vždy doplněno tím nejlepším jídlem a pitím, samozřejmě dobrou společností a vládne tam příjemná atmosféra. 

Podle jakých měřítek hodnotíte úspěch v podnikání?

Pocit úspěchu je velmi subjektivní. Já osobně považuji za úspěch například to, že mám práci, která mi dává smysl a baví mě každý den. Úspěch je také to, že náš koncept obchodování je udržitelný v čase nebo že se ráno těším do kanceláře, protože mám fantastický tým lidí, ti přesně vědí, co mají dělat, a dělají to skutečně dobře. Slušný výdělek, který mnozí považují za úspěch sám o sobě, je pro mě pouze nutná, nikoliv postačující součást úspěchu. Kdybych se živila něčím, co mě nebaví, rozhodně bych se nepovažovala za úspěšnou.

Jaký největší úspěch jste v poslední době oslavila?

Ohromnou radost jsem v poslední době měla z udělení řádu italské hvězdy v hodnosti rytíř. V originále l’Ordine della Stella d’Italia con la classe di Cavaliere. Titul uděluje prezident Italské republiky, který je sám hlavou řádu italské hvězdy.

Za co se takový titul uděluje? 

Uděluje se za zásluhy o rozvoj italsko-českých vztahů. Já konkrétně jsem toto ocenění dostala za dlouholetou propagaci italského designu. Jedná se nekomerční ocenění, a o to více si jej vážím a cením. Navíc se musím přiznat, že jsem vždycky chtěla být rytířka (směje se).

Čím vás italský design oslovuje nejvíce? 

Nejvíce mě oslovuje tím, že v Itálii je design součástí běžného života. Je všudypřítomný a propisuje se tak do každého aspektu. Shledat jej tak můžeme v přírodě, architektuře, umění nebo běžně na ulicích. Bezpochyby je i v tom, jak se zdejší lidé oblékají nebo jak mají zařízené své domovy a zahrady. Je vidět v kultuře stolování, a dokonce i v jídle samotném. Design je pro Italy životní styl. 

Jak se tato charakteristika projevuje konkrétně ve vaší práci a výrobcích, které dovážíte? 

Italský design se yznačuje fascinující jednoduchostí, která je zároveň dokonale elegantní. Právě ta jednoduchost, nebo chcete-li minimalismus je klíčem k tomu, aby design člověka neomezoval.  To platí dvojnásob u zařízení interiéru. Proto jsou výrobky Italských značek, které dovážíme, často tvarově velmi střídmé ale o to krásnější. Dominují jim tlumené barvy, nenápadně zabudované prvky v koupelnách a přírodní materiály. Neprodáváme křiklavý luxus. Italský design je „il signore“ – nevtíravý, sofistikovaná, velkorysí s dostatkem prostoru pro vyjádření designéra- Zkrátka má svou úroveň.

Jak se design vyvíjel v průběhu let, co jej podporujete a propagujete? 

Když jsme před pětadvaceti lety začínali, za luxus se považovala masivnost, zlato nebo ornamenty. Dnes se vše řídí heslem méně je více.  Vývoj směřuje k pokročilé technologii uvnitř a přírodnímu vzhledu navenek. Za největší nadstandard dnes tak považujeme technologickou dokonalost, minimální tvar a ušlechtilé přírodní materiály. Nic nesmí rušit ani obtěžovat, věci musí nechat tak zvaný prostor pro život. Technologie usnadňuje ovládání a šetří energii. Minimální tvary neunavují zrak ani mysl a jsou jednoduché na výrobu i na údržbu. Přírodní materiály nejsou zdraví škodlivé a jsou z dlouhodobého hlediska recyklovatelné. Design se čím dál tím více přiklání k myšlence ekologie a udržitelnosti.

Jakou největší výzvu jste v poslední době zažila a čemu vás naučila? 

Vím, že bych měla hovořit primárně o těch pracovních výzvách, ale dovolím si i jednu osobní, která mě velmi zasáhla, ale zároveň mě naučila něčemu moc důležitému. Mám za sebou nedávný rozvod a myslím, že každý, kdo si jím prošel, mi dá jistě za pravdu, že tato skutečnost člověka zásadně ovlivní. Po rozvodu často následuje také značná reorganizace dosavadních životních jistot a hodnot, které se zcela promění. Jak se ale říká, všechno zlé je pro něco dobré. Svoboda je krásná věc, a právě rozvod mě naučil, že by o ni člověk neměl nikdy přijít, a to ani ve vztahu.

V tom vám musím dát za pravdu. Mohla byste ale přece jenom zmínit i nějakou profesní výzvu z poslední doby? 

Profesní výzvou pro mě, stejně jako pro většinu podnikatelů, byl lockdown, který pro nás byl opětovným připomenutím faktu, že nic není navždy a nikdo na světě nemá nic garantovaného. V této náročné době mi velmi pomohly osobní vazby v Itálii, díky kterým jsme celkem hladce překonali období uzavírek italských fabrik. Také se ukázalo, že je moc dobře, pokud máte v týmu motivované spolupracovníky, kteří se v podstatě ze dne na den přeorientovali na kompletní práci z domova. Home office nikomu nečinil problém, naopak, všichni pracovali velmi aktivně.

Vyznáváte svobodu i v práci? 

Vždy jsem se snažila dát svým lidem dostatek prostoru. Všichni jsme tak trochu umělci a ti, jak je známo, se těžko podřizují autokratickému režimu. Ne každý ale unese liberální způsob řízení. Moji lidé musí mít to, čemu říkám vlastní pohon. Musí být sami sobě motivátory a mít zároveň disciplínu a smysl pro dobře odvedenou práci. Navíc děláme design, a tam je potřeba udržovat svobodného tvůrčího ducha. Čímž se opět dostáváme k již výše zmíněné svobodě. Člověk může být svobodný za každých okolností a v jakémkoliv vztahu, pracovním i osobním, je ale klíčové vybrat si pro tyto vztahy ty správné lidi. 

A nemůže se z toho stát tak trochu anarchie?

Ne, pokud si nenajmete anarchisty (směje se). Máte pravdu, také se mi už stalo, že tento přístup nezafungoval, ale jak říkám, vše je vždy o lidech.

V čem tedy dnes podle vás spočívá role správného manažera?

Nedávno jsem si přečetla článek Tomáše Sedláčka, který v jedné části říká: Ekonomika je žena. Mám pocit, že z řízení věcí se stává spíše řízení emocí. Těmito slovy moc krásně pojmenoval to, o čem já sama už dlouho přemýšlím. Řízení, ale i obchod je v současné době především o vztazích. Dnes není těžké něco vyrobit nebo přijít na trh s něčím novým. Všichni dokážeme všechno vyrobit, a v designu se navíc umí velmi dobře kopírovat. Každý jsme tak trochu google odborník a téměř všechno, co potřebujeme, si dokážeme koupit na e-shopu. Jediná nadhodnota, kterou můžeme v jakémkoliv byznysu nabídnout, jsou vztahy, servis a zážitky. Manažer dnes musí budovat primárně dobré vztahy. Obchodník pak musí nabízet zboží, které v klientovi vzbuzuje pozitivní, hezké a příjemné emoce.

Co nabízíte klientovi v rámci servisu navíc? 

Servis neboli služba je věc nezbytná. Je třeba si ale uvědomit, že je obrovský rozdíl mezi tím, když si objednáte zboží na e-shopu odněkud ze zahraničí, anebo si jej objednáte přímo v showroomu a je vám garantován stoprocentní servis včetně montáže. Opět docházíme k tomu, že nejdůležitější je jednání a vztah s klientem, který často budí také emoce. Myslím si, že náš servisní technik by mohl o řízení emocí vyprávět velmi dlouho (směje se).

Jaké novinky chystáte v nadcházejícím čase?

Připravujeme nový showroom, na který se opravdu velmi těšíme. Bude blíže k centru a předvším v něm bude  k vidění spousta nových krásných věcí. Italskému designu bude lokalita slušet! Zatím neprozradím více, ale dáme o sobě co nevidět vědět!

Autor: Nikol Pavlíčková

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky