„Víme, odkud jsou výrobky, které nabízíme našim klientům, a ručíme za jejich kvalitu,“ říká obchodní ředitel firmy Elmax, Daniel Kowala. Firma specializující se na francouzské domácí spotřebiče působí na českém trhu sedmadvacet let a neustále zdokonaluje zákaznický servis.
Na jaký typ produktu nebo služeb se specializuje firma Elmax?
D. K.: Firma Elmax působí na českém trhu od roku 1997 a specializujeme se čistě na spotřebiče pro domácnost. Naším klientem je každý, kdo si vybavuje kuchyň nebo byt spotřebiči každodenní potřeby. V rámci našeho portfolia nabízíme i spotřebiče pro profesionály, ale ty netvoří ani 5 % naší nabídky. Naší prioritou jsou spotřebiče pro domácnost.
Na jaké značky se Elmax specializuje?
D. K.: Soustředíme se především na renomované evropské značky. V portfoliu máme naše hlavní značky francouzské, De Dietrich a Brandt. Prémiová značka De Dietrich představuje špičku v oblasti domácích spotřebičů. Vyznačuje se nejen špičkovými technologiemi, ale i elegantním designem, který oslovuje náročné zákazníky i profesionály z oboru.
Kromě toho nabízíme i naši vlastní značku Kluge, která je speciálně navržena s ohledem na potřeby developerů a truhlářů. Kluge představuje ideální volbu pro projekty, které vyžadují výhodný poměr mezi cenou a kvalitou, aniž by se rezignovalo na funkčnost či styl.
V našem portfoliu najdete spotřebiče od nižší střední třídy až po luxusní produkty, což nám umožňuje nabídnout řešení pro širokou škálu projektů – od dostupných developerských bytů až po exkluzivní rezidenční interiéry.
A jak dlouho se zmíněnými značkami pracujete?
D. K.: Se značkami Brandt a De Dietrich spolupracujeme více jak dvacet let. Značka Kluge je v našem portfoliu zhruba sedmnáct let. Spolupracujeme však i s dalšími značkami…
Které výrobky těchto firem mají u zákazníků největší úspěch?
D. K.: Naši zákazníci nejvíce oceňují komplexní řešení pro kuchyně, kde jsou klíčovými spotřebiči trouba, varná deska, odsavač par, myčka nádobí a kompaktní spotřebiče. V naší nabídce vynikají především indukční varné desky, což není překvapení, protože spolupracujeme se značkou, která tuto technologii vyvinula a zdokonaluje ji již od osmdesátých let.
Velký úspěch zaznamenávají také trouby s pyrolytickým čištěním, které zajišťují nejen perfektní údržbu, ale i bezpečnost díky konstrukci, která udržuje povrch trouby chladný i při velmi vysokých teplotách uvnitř. Zajímavým produktem, který získává na oblibě, jsou také kombinované parní trouby.
Jedním z našich hitů je domácí konvektomat, který nabízíme jak ve značce Brandt, tak De Dietrich. Tento inovativní spotřebič kombinuje vlastnosti horkovzdušné a parní trouby, což umožňuje vaření s mimořádnou přesností, rychlostí a flexibilitou.
Mohl byste zmínit, jaké současné výzvy nejčastěji řešíte v rámci developerských projektů?
D. K.: Je třeba odlišit vybavení spotřebiči pro nájemní bydlení a pro individuální projekty. U individuálních projektů mají zákazníci možnost širšího výběru podle svého rozpočtu, vkusu a specifických potřeb. Naproti tomu nájemní bydlení vyžaduje trochu jiný přístup. V těchto případech se klade důraz především na odolnost, protože nájemníci se ke spotřebičům zpravidla chovají jinak než majitelé.
Investoři do nájemních bytů obvykle požadují, aby interiér vypadal dobře, byl odolný a zároveň snadno ovladatelný i udržovatelný. Důležité je také udržet náklady v rozumném rozmezí a zajistit skvělý servis. Navíc vzhledem k tomu, že mnoho nájemních bytů je poměrně malých, je nutné optimalizovat prostor tak, aby spotřebiče do kuchyně dokonale zapadly a poskytly co nejvíce funkcí na co nejmenším prostoru.
Za posledních dvacet let jsme získali bohaté zkušenosti s optimalizací kuchyňských řešení pro developerské projekty. Umíme najít ideální rovnováhu mezi designem, funkčností, cenou a trvanlivostí, což nám umožňuje přinést maximální hodnotu.
Jaké jsou trendy v oblasti řešení designu, řešení kuchyní?
D. K.: Současné trendy se zaměřují na matné povrchy, zemité barvy a přírodní materiály, jako je dřevo či beton. Tyto materiály, jako je dřevo či beton. Tyto materiály vytvářejí teplejší a příjemnější atmosféru, ale mohou být náročnější na údržbu, což řeší moderní nano čistící prostředky.
Trendy velí mít domácí spotřebiče v kuchyni buď zabudované, skryté a s nenápadným designem, nebo naopak výrazné, které tvoří dominantní prvek. U našich spotřebičů převládají černé a antracitové odstíny, často doplněné jemnými prvky, jako je kartáčovaná nerez a zlatá, tmavá nerez nebo měď.
Dá se říct, že se v pohledových kuchyňských spotřebičích prosazují organické tvary, nebo je to takový spíš technicistní vzhled?
D.K.: Značka De Dietrich se na trhu výrazně odlišuje, protože udává trendy. Spolupracuje s předními francouzskými designéry a její výrobky jsou nadčasové, ale zároveň originální díky specifickým prvkům a detailům. V současnosti se vrací jak kulaté tvary, tak i ostřejší hrany, což je pro designéry velká výzva – vytvořit spotřebič, který nebude kýčovitý, a dokáže zaujmout.
Jakého původu jsou spotřebiče, které nabízí firma Elmax?
D. K.: Většina spotřebičů značek Brandt a De Dietrich pochází z francouzské továrny v Orléans, což je jedna z mála továren, které stále vyrábí spotřebiče v Evropě. Tyto výrobky tvoří hlavní část naší nabídky. Některé cenově dostupné produkty pocházejí z Turecka a Asie, ale snažíme se jejich podíl v portfoliu omezovat na minimum.
Spotřebiče, které nabízíte, jsou označeny známkou Origine France Garantie?
D. K.: Ano, naše spotřebiče nesou pečeť Origine France Garantie, kterou uděluje francouzské ministerstvo průmyslu. Tato známka znamená, že minimálně 60 % komponentů spotřebiče bylo vyrobeno ve Francii, nejen že byl kompletován na francouzském území. Například firma Brandt, kterou zastupujeme, vyrábí spotřebiče z 78 % z francouzských komponentů.
Jak Elmax vychází vstříc investorům a projektantům?
D. K.: Naší prioritou je poskytovat dokonalý servis, ať už jde o individuální zákazníky, nebo firmy. Nabízíme podrobné informace o produktech, 3D-modely, přesné nákresy, detaily k instalaci a údržbě spotřebičů. Náš produktový tým je připraven obratem reagovat na dotazy. Při samotné instalaci v projektech naši technici předem ověřují, zda je vše správně připravené před instalací spotřebičů.
A jak se staráte o zákazníky, kteří u vás již nakoupili?
D. K.: Prodejem pro nás práce nekončí. Na spotřebiče poskytujeme zdarma čtyřletou záruku v závislosti na ceně spotřebiče, a to jak pro developerské projekty, tak pro individuální klienty. Klademe důraz na to, aby v případě problému byl rychle a bez komplikací vyřešen. Pro zákazníky registrujeme všechny potřebné údaje (prodejní doklady, modely, výrobní čísla), takže v případě závady nemusí zákazník nic složitě hledat. Do budoucna plánujeme také mobilní aplikaci, která umožní snadné nahlášení závad.
Jak řešíte diverzifikaci investic?
To je otázka každé rodiny nebo jednotlivce, jakou chtějí mít diverzifikaci. Nevnucujeme partnerům žádný konkrétní přístup. Pokud s námi někdo chce spolupracovat, ukážeme mu např. v detailu, jak to mám řešené já jako hlavní akcionář ONE FAMILY OFFICE. Jak mám vyřešené právo, daně, účetnictví a majetkovou diverzifikaci, strukturu držby a ochranu majetku, kde jsem teď a kde chci být za pět nebo deset let. Jak se zaměřuji na plánování nástupnictví v rámci rodiny. Je pak na nich, v jakém rozsahu s námi chtějí spolupracovat. Model ukázat férově zhodnocení svého vlastního majetku, ale i předchozí investiční neúspěchy velmi dobře funguje. Všichni, kdo se do naší partnerské rodiny připojili, nám tvrdili, že se s takovou transparencí a detailním přístupem při zahájení spolupráce v Česku či na Slovensku moc nesetkávají.
Jaké reklamace nejčastěji chodí a jak je řešíte?
D. K.: Více než 80 % reklamací řeší naši vlastní zaměstnanci, kteří spotřebiče z našeho portfolia nejlépe znají. Většinu oprav zvládnou během první návštěvy, na niž přijíždějí často již s připraveným náhradním dílem. Přibližně 30 % hlášení se týká špatné instalace nebo nevhodného používání, což se snažíme minimalizovat informovaností zákazníků. Do budoucna plánujeme také video manály. Poruchovost našich spotřebičů je mezi 3–4 % a výrobní vady se pohybují mezi 1–2 %.
Jak se svými zákazníky komunikujete?
D. K.: Zákazníci potřebují rychlé odpovědi, a proto kromě e-mailu využíváme i chat a telefonickou podporu. Naši proškolení zaměstnanci dokážou rychle a kvalifikovaně poradit. Aktivně komunikujeme také přes sociální sítě. Na Facebooku nám zákazníci často píšou pro rady a tipy, jak naplno využít funkce svých spotřebičů.
Mohou vaši zákazníci nebo potenciální klienti vidět výrobky, které nabízíte, například v Praze?
D. K.: Ano, od roku 2015 máme showroom v pražských Vysočanech, který právě prochází proměnou. Nový exkluzivní interiér navržený ve spolupráci s Radovanem Mačákem a jeho Prague Design Hub studiem představíme veřejnosti letos v prosinci. Uvedeme zde také revoluční kolekci spotřebičů De Dietrich nazvanou Philharmonie, která přináší inovace v designu i v technologiích.
Chystá Elmax pro zákazníky v budoucnu ještě nějaké novinky?
D. K.: Z dlouhodobého hlediska bychom chtěli jak lidsky, tak technicky vybudovat komunikační platformu v oblasti domácích spotřebičů. Tvoříme příjemná místa, jak pro koncové zákazníky a investory, tak pro architekty, kde najdou jedinečné služby, kde se budou cítit dobře a kde si budou moci o výběru spotřebičů s někým kvalifikovaným v klidu popovídat. Když investujete hodně peněz do interiéru anebo do nájemních bytů, chcete mít na druhé straně partnera, který vím poradí a dá vám pocit jistoty. Proto také klademe takový důraz na zkvalitňování služeb, ale i skladovou dostupnost.