kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Promotion » Rozhovor: Třicet let podlahových krytin s KPP. Od Brna po Chamonix

Rozhovor: Třicet let podlahových krytin s KPP. Od Brna po Chamonix

Petr Kratochvíl
Foto: KPP
Po podlahách od brněnské firmy Kratochvíl parket profi chodí v karlovarském Grandhotelu Pupp, vybraly si je největší pražské či brněnské developerské projekty a vybaveny jsou jimi horské apartmány ve Špindlerově mlýně i v savojském Chamonix (to byla asi jedna z mála příležitostí, kdy čeští podlaháři museli na zakázku letadlem...). Za třicet let své existence se může společnost Petra Kratochvíla pochlubit mnoha reprezentativními projekty.

Na začátku podnikání v roce 1993 byla smělá idea dovážet k nám dřevěné podlahy a malá prodejna v brněnském suterénu. Dnes má společnost KPP své showroomy v Brně i v Praze a působí na Slovensku a v Maďarsku. Ve svých skladech má natolik velké zásoby podlah, aby pokryla zakázky až na čtyři měsíce dopředu. Je výhradním distributorem nejstaršího evropského výrobce dřevěných podlah švédského Kährs, dováží k nám německé krytiny WINEO, ale nabízí také velké množství dřevěných, vinylových či SPC krytin pod vlastní značkou KPP.

Kdybyste měl vyjmenovat nejdůležitější milníky za těch třicet let, které by to byly?

Pro nás to bylo vždy, když jsme něco vybudovali nebo postavili. Prvním milníkem bylo postavení našeho sídla v Moravanech, dalším bylo rozhodnutí jít do Prahy a otevření prvního showroomu. Zatím posledním milníkem je showroom na Poděbradské v Praze 9, který, myslím, je velmi hezký. Dnes je pro nás samozřejmě velmi důležitá logistika a kapacita vlastních skladů. Máme vizi, že vybudujeme v Brně nový krásný moderní areál se showroomem a velkými sklady, protože v Praze máme tři a kapacita stále nedostačuje. Za poslední roky, dodavatelsky velmi nestabilní, kdy kolabovaly dodávky z Asie, jsme stáli před rozhodnutím, co s tím. Proto od té doby neustále navyšujeme zásoby, abychom měli vykrytí na čtyři měsíce dopředu. Stojí to peníze, ale pro nás je strašně důležité mít tu disponibilitu ve zboží.

Na co jste za ta léta nejvíce hrdý?

Nejpyšnější jsem na náš stabilní tým lidí, spousta jich u nás pracuje více než dvacet let, jeden kolega tu je od začátku dvacet devět let, další pětadvacet. Samozřejmě se spousta lidí obměnila, některá děvčata odešla na mateřskou, ale máme naprosto skvělý tým, loajální, strašně chytrý, pracovitý. Lidé se mají navzájem rádi a doufám, že jsou spokojeni, jinak by tu tak dlouho nebyli. Společně se setkáváme na různých akcích. Jsem pyšný na to, že KPP má punc stability, kontinuity, doufejme profesionality, serióznosti a spolehlivosti, a to díky mým kolegům.

Jak se za třicet let vyvíjely podlahy, co byl z vašeho pohledu nejvýraznější moment?

Je to dlouhé období a za tu dobu se trendově, barevnostně a dřevinově změnilo snad úplně všechno. A nejkomičtější je, že jsme se vrátili k nejzákladnějšímu dubu, který se stal pilířem všech prodejů. Dnes jsou to dva duby, přírodní a bělený, které tvoří 85 procent prodeje. Začínali jsme s dubovými podlahami v menších formátech, pak se hodně prosazoval buk, tvořil asi třetinu prodeje, následovaly třešně, javory, ořechy, jasany. A pak ještě přišel celý playlist tropických dřevin, merbau, jatoba, které byly do červena, do hněda… Postupem času ale ovocné stromy odešly, skončily ořechy, třešně, jasany, javory. Buk zmizel proto, že byl nejvíc senzitivní na vlhkost a vodu, ale zůstal dub. Duby byly základnou, která umožňovala kolorizovat celou škálu dekorů, a tento trend bude pokračovat.

KPP Showroom v Praze
Foto: KPP

A pokud jde o jiné druhy krytin?

Zažili jsme nezpochybnitelné období laminátových podlah. V určité době byl laminát vítěz, protože umožňoval obrovskou designovou škálu dekorů, kterou žádné dřevo nesplňovalo. Dub byl dub, třešeň byla třešeň, v té době se nekolorizovaly dřevěné podlahy a naopak laminát tehdy ukázal úplně jiný kreativní rozměr, což byla jeho strašná výhoda. A byl odolný, nebo se aspoň tvářil, že je odolný. Byla to éra možná patnácti let, kdy všichni chtěli jen laminát. A dnes o laminát skoro nikdo nezavadí, jeho vlastnosti jsou překonané. Nás jako firmu laminát neoslabil, ale společnosti, která spoléhaly jen na laminát, končí, hlavně výrobci. Když jsme ještě v době laminátů před mnoha spouštěli vinyl a navezli jsme spoustu zboží z Anglie, pamatuji si to přesně, tak vinylovým podlahám nikdo nevěřil. A řekl bych, že ani já ne… Ale trh se změnil a vinyl zcela vytlačil právě například laminát a také klasické PVC v rolích. A dnes už tu jsou další generace vinylů, SPC krytiny a myslím si, že tady je ještě velký prostor k upgradu, že ještě uslyšíme o množství povrchů, dekorů. Myslím, že nastane boj, kdo bude více ekologičtější a bude mít lépe propracovanou povrchovou vrstvu, v tomto směru se ještě SPC a další krytiny nevyčerpaly.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky