kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Woodhub mění pravidla hry  

Woodhub mění pravidla hry  

Woodhub mění pravidla hry

V Praze vyrostla továrna, která nastavuje nový standard pro odvětví výroby kancelářského nábytku. Společnost Ahrend zde totiž otevřela svůj automatizovaný výrobní závod Woodhub, který představuje revoluci v přístupu k výrobě a designu. Investice společnosti reaguje na měnící se trendy v pracovním prostředí a rostoucí důraz na udržitelnost. Rolf Verspuij, CEO společnosti Ahrend, v rozhovoru prozradil nejen to, proč je dřevo považováno za materiál budoucnosti, ale popsal také, jak může tradiční nábytkářská firma úspěšně čelit výzvám 21. století a přitom zůstat věrná svým hodnotám.

Na post generálního ředitele skupiny Royal Ahrend nastoupil v roce 2023. Předtím působil v managementu společnosti na pozici finančního ředitele a kromě financí byl zodpovědný také za oblast informačních a komunikačních technologií (ICT), lidských zdrojů (HR) a řízení dodavatelského řetězce (Supply Chain). Jeho mimořádným manažerským přínosem byla právě modernizace a vytvoření jednoho globálního dodavatelského řetězce. Absolvoval studia na univerzitě v Utrechtu a před nástupem do společnosti Ahrend zastával řadu vedoucích pozic v oblasti finančního řízení a plánování. 

Rolf Verspuij
Rolf Verspuij

Společnost Royal Ahrend byla založena v Amsterodamu v roce 1896 a je předním světovým lídrem v oblasti kancelářského nábytku. Zaměřuje se na vytváření inspirativních pracovních prostředí (Vitalising Workspaces) a modulárního nábytku s vysokou flexibilitou, který je dodáván zákazníkům po celém světě. Royal Ahrend je průkopníkem v oblasti cirkulárních obchodních modelů a designových produktů Cradle2Cradle. Společnost s pobočkami ve více než 17 zemích Evropy, na Blízkém východě a v Asii má více než 1000 zaměstnanců a tržby skupiny v roce 2023 vzrostly na 295 milionů eur. 

Royal Ahrend

Co pro Ahrend znamená otevření nového automatizovaného výrobního závodu Woodhub v Praze? 

Jde o velmi významnou událost. Royal Ahrend je společnost fungující téměř 130 let. Nejprve šlo o obchodní společnost, která se postupem doby transformovala na nábytkářskou firmu. V posledních 10 až 15 letech vidíme, že se trendy vyvíjejí poměrně rychle. Všechny se týkají oživení pracovních prostorů, udržitelnosti a hybridního provozu. Dřevo a dřevěné prvky
v nábytku jsou stále důležitější, navíc poptávka po nich roste.

Důležitost vlastní výroby dřeva a znalosti o zpracování dřeva tak nabývají na důležitosti. I proto jsme před pár lety rozhodli, že se Praha stane centrem zpracování dřeva pro celou skupinu. Důvodem byly místní odborné znalosti v oblasti dřevěného nábytku a centrální evropská poloha. Chceme být konkurenceschopní, mít krátké dodací lhůty, vysokou kvalitu a být nejudržitelnější. Praha je proto naprosto ideálním místem.

Tento projekt představuje víc než jen výrobní závod. Je to velký krok vpřed na naší cestě stát se lídrem ve vytváření pracovního prostředí, které je inspirující udržitelné a rozmanité.

Jaké nové technologie jste zde zavedli? 

Původní závod byl velmi tradiční, vše se dělalo ručně. Nové nastavení je kompletně digitalizované. Od okamžiku, kdy dřevěný materiál přichází, až do okamžiku, kdy vychází hotový výrobek, je vše optimalizováno a digitalizováno. Můžeme provozovat továrnu 24 hodin denně, přičemž kvalita je vždy konstantní. Jsme tak daleko efektivnější a dosahujeme mnohem vyšší produktivity. 

Každý krok ve výrobním procesu – řezání, frézování, vrtání, laserové lemování nebo ohýbání hran – je automatizovaný a robotizovaný. Jedinečnost nastavení spočívá v tom, že jsme propojili všechny kroky prostřednictvím jediné linky, takže na dílně už skoro nikoho neuvidíte. Zavedením automatizace jsme vytvořili podmínky pro posunutí hranice kvality a udržitelnosti a zároveň jsme zajistili výrobní kapacitu a flexibilitu pro splnění budoucích požadavků trhu. 

Jak se mění role člověka v nové továrně? 

Přesouváme se od manuální práce při zpracování dřeva, která je velmi intenzivní, směrem k robotizovanému, více plánovanému provozu. To znamená, že důraz na faktor práce  
se mění. Potřebujeme více inženýrů, plánovačů, více lidí, kteří se zabývají logistikou. To jsou jiné dovednosti než jaké jsme preferovali dříve, což se odráží i ve výběru lidí, kteří pro nás pracují. 

Můžete vysvětlit koncept cirkulární ekonomiky ve vaší společnosti? 

V rámci skupiny Royal Ahrend je v provozu pět vzájemně propojených výrobních závodů – na kovové výrobky, sedací nábytek a čalouněné výrobky, školní nábytek a opravy produktů (Circular Hub). Dřevěné produkty se budou vyrábět výhradně ve Woodhubu, což přinese značné úspory mimo jiné i díky omezení outsourcingu. 

Náš Circular Hub reaguje na rostoucí poptávku zákazníků, kteří chtějí prodloužit životnost svého použitého kancelářského nábytku. My ten nábytek vykupujeme nebo bereme zpět a revitalizujeme. Někdy stačí pouze čištění, jindy je potřeba vyměnit některé části, jako opěradlo, loketní opěrku nebo desku stolu. Pak je výrobek jako nový a můžeme ho znovu prodat nebo umístit zpět do kanceláře zákazníka. Tím snižujeme uhlíkovou stopu  
a pomáháme našim zákazníkům dosahovat jejich cílů udržitelnosti.

Jaký je váš přístup k udržitelnému designu? 

Základním konceptem je navrhování s ohledem na používání co nejméně materiálu. Naše produkty by měly být nejen snadno sestavitelné, ale možná ještě jednodušší na demontáž. Pokud chcete prodloužit životnost výrobku, mělo by být velmi snadné vyměnit jeho části nebo upravit vzhled. Například u našich židlí je možné vyměnit látku během jediné minuty, nemusíte na to být žádný odborníkem. Můžete vyměnit každou část židle během několika minut, měnit její vzhled a znovu a znovu prodlužovat její životnost. Navíc je vyrobena  z recyklovaného materiálu a design, který vytváříme, je vždy založen na maximální ergonomii. 

Jak se změnily požadavky zákazníků na kancelářské prostory v posledních letech? 

Dříve byli všichni v kancelářích na základě konceptu, že nejlepší výsledky vznikají při společné interakci na jednom místě. V době pandemie to nebylo možné a mnoho lidí od té doby pracuje mimo kancelář. Každý dnes má chytrý telefon a může na něm vyřizovat e-maily a další pracovní agendu. 

Kanceláře se nyní mění směrem k více konferenčním prostorům a k oblastem, kde lidé vytvářejí nové nápady a inovují. Dochází i ke změně nábytku v těchto prostorách. Poptávka našich zákazníků se mění, stále více se zavádějí dřevěné prvky. Ale trendy, jak využít kancelářské prostory, se stále proměňují, proto je dnes těžké říct, jak to v příštích letech bude vypadat. 

Jak vnímáte koncept Vitalising Workspaces a jak se odráží ve vašich produktech? 

Věříme, že oživením pracovního prostředí můžeme našim zákazníkům pomoci. Jde o to být zdravý a cítit se dobře. Chceme, aby zaměstnanci našich klientů byli zdraví a měli energii. Pokud chodíte do práce, neměli byste být po celodenní práci unavení a vyčerpaní. Snažíme se proto navrhovat náš nábytek a vybavení s touto myšlenkou.  

Není to ale jen o pohodě, důležité je také přilákání talentů. To, co dodáváme, by mělo být atraktivní a naše produkty by měly pomáhat firmám přitahovat talenty. Všichni víme, že sehnat do týmu skvělé lidi je na dnešním pracovním trhu velmi obtížné. Pěkné kancelářské prostředí přitom nejen pomáhá udržet stávající pracovníky, ale má potenciál také přilákat nové talenty. 

Nezapomínejme ale také na udržitelnost, použití správných materiálů a navrhování produktů, kde se snažíme minimalizovat použití materiálů. V našich návrzích vždy říkáme, že méně je více. Tím automaticky snížíte svou ekologickou stopu. 

Důležitým detailem, který v posledních letech získal na významu, je akustika. Jste v kanceláři, kde je rušno a některý z vašich kolegů do toho ještě telefonuje. Je to nepříjemné a když to dělá najednou víc lidí, akustika v daném prostoru není dobrá. Což má vliv i na vaše fyzické zdraví. My se proto prostory a vybavení kanceláří snažíme nakombinovat do správné akustiky a správných produktů, abychom našim zákazníkům pomohli vytvořit zdravé prostředí.  

Jaké jsou vaše cíle v oblasti udržitelnosti?  

Royal Ahrend je lídrem v oblasti udržitelnosti, proto skutečně transformujeme všechny naše produkty. Záleží na produktové řadě, ale například při výrobě židlí používáme až 60 % recyklovaného materiálu, u některých nových křesel je to dokonce 80 %.  

V našem novém Woodhubu využíváme 50 % dřevěného recyklátu. Používáme výhradně certifikované dřevo z lesů obhospodařovaných v souladu s přísnými ekologickými, sociálními a ekonomickými kritérii. Efektivně recyklujeme i výrobní odpad a s pomocí moderních ventilačních systémů minimalizujeme znečišťující látky včetně emisí skleníkových plynů a prachu. 

Díky novým technologiím dosahujeme 50% úspory energie na výrobek oproti původnímu výrobnímu závodu. Zkoumáme také možnosti využití obnovitelných zdrojů energie, jako jsou solární panely. Naším cílem je do roku 2050 dosáhnout nulových emisí. 


Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky